Deň začína

Deň začína

35 mmORČT15
Réžia:Marcel Carné
Hrajú:Jean Gabin, Jules Berry, Arletty, Mady Berry
Dĺžka:85 minút
Žáner:Triler, Dráma, Krimi

Prednášajúci: Michal Michalovič

Réžia: Marcel Carné  •  Scenár: Jacques Viot  •  Kamera: Curt Courant, Philippe Agostini, André Bac  •  Hudba: Maurice Jaubert  •  Hrajú: Jean Gabin, Jules Berry, Arletty, Mady Berry, René Génin, Bernard Blier

Popredný predstaviteľ smeru poetického realizmu, ktorý sa vo francúzskej kinematografii rozvíjal v 30. a 40. rokoch dvadsiateho storočia, a ktorý reprezentoval najmä scenáristicko-režisérsky tandem Jacques Prévert – Marcel Carné. Ideálneho predstaviteľa príbehu o obyčajnom mužovi, Françoisovi, ktorý, potom, čo sa zamiluje do mladého dievčaťa, zabije jej nápadníka Valentina, našli v Jeanovi Gabinovi. Film je vyrozprávaný cez sériu flashbackov a je rámcovaný Françoisom zabarikádovaným v byte.

PREDNÁŠKA: POETICKÝ REALIZMUS

V polovici 30. rokov 20. storočia sa vo Francúzsku rozvíjal smer nazývaný poetický realizmus. Jeho najvýraznejšími predstaviteľmi boli režiséri Marcel Carné a Julien Duvivier. Ako napovedá už názov, nakrúcali realistické príbehy obyčajných ľudí, nazerané poetickou optikou. Príbehy sú často situované do mestských prostredí a dôraz sa kladie na atmosféru (hmlu v nočných uliciach krájajú len lúče pouličného osvetlenia...). Na niektorých Carného filmoch nakrútených v duchu tejto poetiky sa ako scenárista podieľal básnik Jacques Prévert. Poetický realizmus predstavuje v určitom zmysle akýsi medzičlánok medzi nemeckým expresionizmom 20. rokov 20. storočia a americkým filmom noir 40. a 50. rokov 20. storočia.

Podrobný program a prihlasovanie na portáli cinepass.sk

Dĺžka: 85 min

Rok výroby: 1939

Krajina pôvodu:

  • Francúzsko

Prednášajúci: Michal Michalovič

Réžia: Marcel Carné  •  Scenár: Jacques Viot  •  Kamera: Curt Courant, Philippe Agostini, André Bac  •  Hudba: Maurice Jaubert  •  Hrajú: Jean Gabin, Jules Berry, Arletty, Mady Berry, René Génin, Bernard Blier

Popredný predstaviteľ smeru poetického realizmu, ktorý sa vo francúzskej kinematografii rozvíjal v 30. a 40. rokoch dvadsiateho storočia, a ktorý reprezentoval najmä scenáristicko-režisérsky tandem Jacques Prévert – Marcel Carné. Ideálneho predstaviteľa príbehu o obyčajnom mužovi, Françoisovi, ktorý, potom, čo sa zamiluje do mladého dievčaťa, zabije jej nápadníka Valentina, našli v Jeanovi Gabinovi. Film je vyrozprávaný cez sériu flashbackov a je rámcovaný Françoisom zabarikádovaným v byte.

PREDNÁŠKA: POETICKÝ REALIZMUS

V polovici 30. rokov 20. storočia sa vo Francúzsku rozvíjal smer nazývaný poetický realizmus. Jeho najvýraznejšími predstaviteľmi boli režiséri Marcel Carné a Julien Duvivier. Ako napovedá už názov, nakrúcali realistické príbehy obyčajných ľudí, nazerané poetickou optikou. Príbehy sú často situované do mestských prostredí a dôraz sa kladie na atmosféru (hmlu v nočných uliciach krájajú len lúče pouličného osvetlenia...). Na niektorých Carného filmoch nakrútených v duchu tejto poetiky sa ako scenárista podieľal básnik Jacques Prévert. Poetický realizmus predstavuje v určitom zmysle akýsi medzičlánok medzi nemeckým expresionizmom 20. rokov 20. storočia a americkým filmom noir 40. a 50. rokov 20. storočia.

Podrobný program a prihlasovanie na portáli cinepass.sk

Rok výroby: 1939

Krajina pôvodu:

  • Francúzsko

Vstupenky online? Samozrejme, so vstupenkou v mobile idete priamo do kinosály!
Pred nákupom si prečítajte  Všeobecné podmienky nákupu vstupeniek prostredníctvom internetu. Ďakujeme!

Pre lepšie prispôsobenie obsahu pre Vás, bezpečnosti, meraniu štatistík návštevnosti a lepšej spätnej väzbe tento web používa cookies. Klikaním a navigovaním po stránke súhlasíte s tým, že zbierame o Vás anonymné informácie cez cookies. Viac informácií o používaní cookies na našej stránke nájdete tu.