Filmový kabinet PLUS 2018/2019

Po ukončení troch semestrov vzdelávacieho cyklu Filmový kabinet, ktorý ponúkol prierez dejinami svetovej kinematografie od vzniku až po 90. roky 20. storočia, sa v septembri začne Filmový kabinet PLUS. Tentoraz bude zameraný na diela súčasnej kinematografie, o ktorých jeho lektori predpokladajú, že budú tvoriť dejiny. Sú medzi nimi filmy Lászlóa Nemesa, Andreja Zvjaginceva, Paola Sorrentina a dalších tvorcov.

Prihlasovat sa je možné do 24.9. alebo do naplnenia kapacity „kabinetnej“ kinosály.

Viac info

Prežiť svoj život | Filmový kabinet

Evžen žije dvojaký život. Jeden reálny a jeden vo svojich snoch. V reálnom živote má manželku Miladu, v snovom mladú milenku Evženiu. Cíti, že sny, ktoré ho od istého času sprevádzajú, majú hlbší význam, a preto sa obráti na psychoanalytičku, ktorá mu jeho sny vykladá. V priebehu deja sa dozvedáme, že Evžen stratil rodičov už v útlom detstve a vyrastal v ústave. Evžen čaká s Evženiou dieťa. Psychoanalytička je z toho zúfalá, pretože vo svojich výkladoch identifikuje Evženiu ako Evženovu animu a otehotnieť s vlastnou animou považuje za horšie než incest... Zobraziť viac

2D ČV OR 15
Viac info

Tenká červená čiara | Filmový kabinet

Tenká červená čiara predstavovala pre Terrenca Malicka návrat k filmovej réžii po dvadsiatich rokoch (po filmoch Badlands a Nebeské dni zo 70. rokov 20. storočia). Vojak Witt dezertuje a žije medzi melanézskymi domorodcami v Tichomorí. Rozjíma tu o podstate vojny a zmysle existencie človeka v nej, keď ho chytia a uväznia. Zúčastní sa bojov o Guadalcanal... Zobraziť viac

2D ST 15
Viac info

Valerian a mesto tisícich planét | Filmový kabinet

Veľkolepá adaptácia ikonického komiksového románu pod taktovkou režisérskeho mága Luca Bessona. Valerian (Dane DeHaan) a Laureline (Cara Delevingne) sú špeciálni vládni agenti v ľudských teritóriách, ktorí kontrolujú dodržiavanie poriadku naprieč svetom. Valerian sa však nechá uniesť viac než profesionálnym prístupom ku svojej kolegyni a to túžbou po romániku. Laureline poznajúc jeho „pestrú“ minulosť a uznávajúc tradičné hodnoty ho odmieta. Na základe rozkazu veliteľa (Clive Owen) sú odvelení na misiu do dych berúceho medzi galaktického mesta Alfa. Alfa je rozpínajúca sa metropola, ovplyvnená tisíckami rôznych špecifík zo všetkých štyroch strán sveta. 17 miliónov obyvateľov Alfy prispieva svojim talentom, umom, technológiami k dobru pre všetkých. Nanešťastie, nie každý z Alfy uznáva tie isté hodnoty , v skutočnosti neviditeľné sily tvrdo pracujú na tom, aby dostali ľudstvo do veľkého nebezpečenstva. Zobraziť viac

2D SD 12
Viac info

Hanba | Filmový kabinet

Celosvetovo úspešná snímka Hlad Steva McQueena (2008) prostredníctvom extrémneho prípadu väzňa z IRA a jeho smrtiacej hladovky analyzuje vzťah individuálnej a spoločenskej slobody jednotlivca. Vo filme Hanba je hlavný hrdina Brandon v celkom inej situácii – je to úspešný a finančne zabezpečený mladý muž, ktorý žije v súčasnom New Yorku s absolútnymi možnosťami. Napriek vysokému sociálnemu statusu je Brandonova vnútorná spokojnosť a sloboda deformovaná do sexuálnej závislosti a spoločenskej a osobnej frustrácie. Hanba je mrazivou analýzou vyprázdnenosti súčasnej produktívnej generácie, v ktorej sa neschopnosť lásky, citu a komunikácie s ostatnými transformuje do patologickej závislosti na cyklicky sa opakujúcich sexuálnych aktivitách. Tento tematicky a vizuálne výnimočne naliehavý film je postavený na životnom výkone vychádzajúcej hviezdy Michaela Fassbendera (Hlad). Hanba je film unikátny svojou nekompromisnosťou, s ktorou ukazuje prázdnotu života hlavného hrdinu Brandona a súčasne prázdnotu životov súčasnej generácie tridsiatnikov. Explicitné sexuálne scény poukazujú na mechanickosť aktivít, ktoré nahradili hlbšie sociálne a citové vzťahy. Hanba má potenciál radikálnej generačnej výpovede. Zobraziť viac

2D ČT 18
Viac info

Láska| Filmový kabinet

Elegantná snímka o láske na sklonku života vyniesla Hanekemu už druhú Zlatú palmu. (Prvú získal v roku 2009 za film Biela stuha). Georges a Anne, kultivovaní osemdesiatnici, učitelia hudby, sa ocitajú v okamihu ťažkej skúšky. Anne dostane porážku a jej okolie sa musí zmieriť s jej premenou. Už nič nie je ako predtým ani pre ich dcéru Evu... Pre mimoriadne subtílny film s témou lásky, ktorú skúša nevyhnutné starnutie sa Hanekemu ešte podarilo získať slávneho Jeana-Louisa Trintignanta, ktorý bol v tom čase už niekoľko rokov na dôchodku. Zobraziť viac

2D OR ČT 12
Viac info

Niť z prízrakov| Filmový kabinet

Niť z prízrakov rozpráva príbeh o mužovi posadnutého zničujúcou dokonalosťou. Muža natoľko sústredeného na každučký detail, že mu medzi prstami uniká všetko podstatné. Muža, ktorého láska zničila, ale aj zachránila. Záleží na uhle pohľadu. Úspešný tvorivý tandem Paul Thomas Anderson a Daniel Day-Lewis si zopakovali spoluprácu a po oscarovej lahôdke Až na krv stvorili ďalší film, ktorý sa môže zaradiť medzi nezabudnuteľné. Mať šaty od návrhára Reynoldsa Woodcocka (Daniel Day-Lewis) v dynamickej ére povojnového Londýna znamenalo určitú prestíž. Dáma musela mať dostatok peňazí, patričný rodokmeň a zodpovedajúcu výchovu, aby mohla vyraziť na večierok v jeho modeloch, ktoré boli vždy unikátne. Status génia si ale vyberal svoju daň v podobe Woodcockovej totálnej emocionálnej prázdnoty. Odtrhnutý od reality všedného dňa, lebo o všetko praktické sa starala jeho sestra (Lesley Manville), staval všetky ženy na úroveň krajčírskych panien. Mal síce vždy nejakú milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno pri raňajkách trochu hlasnejšie natierala hrianku maslom a už ju vystrnadil z jeho života. Keď v kaviarni v zapadnutom prístavnom mestečku objavil Reynolds hanblivú servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodol sa jej ponúknuť momentálne voľné miesto po svojom boku, netušil, s čím sa zahráva. Táto zdanlivo neškodná submisívna bytosť totiž rýchlo pochopila pravidlá hry a rozhodla sa aktívne bojovať za to, aby neskončila ako jej predchodkyňa. Situáciu jej uľahčovalo aj to, že sa do nej Reynolds zamiloval. Nápor citov sa však veľmi negatívne začal odrážať na jeho tvorbe, a umelcova praktická sestra sa preto rozhodla rázne zakročiť. "Reynolds je úplný sebec, sebavedomý, sebaistý, posadnutý sám sebou a svojou prácou," opisuje režisér svojho hrdinu. "Taký človek si priamo koleduje o to, aby ho niečo vykoľajilo. Čo sa stane, keď prvýkrát odhalí svoju slabosť alebo zistí, že k životu potrebuje aj niekoho iného?, "pýta sa Anderson a zároveň na to odpovedá týmto filmom. Zobraziť viac

2D OR ČT 12
2DČT

3. 12. pondelok

4,00 18:00
Viac info

Amores perros – Láska je kurva | Filmový kabinet

Octavio miluje ženu svojho brata a je pevne rozhodnutý s ňou utiecť. Zúfalo potrebuje peniaze, a keď sa ukáže, že jeho milovaný pes Cofi je výborný zabijak, bez váhania ho prihlási na krvavé psie zápasy, ktoré dobre vynášajú. Daniel opúšťa svoju ženu, aby mohol žiť s mladou dlhonohou modelkou Valeriou. Ich nový exkluzívny byt sa ale zakrátko zmení na neznesiteľné väzenie a stane sa smrtiacou pascou pre Valeriinho malého chlpatého psíka Richiho. Bývalý komunista a partizán El Chivo sa po rokoch strávených vo väzení živí ako nájomný vrah. Jeho jedinými spoločníkmi sú túlavé psy, ktorých zbiera na ulici a lieči im ich rany... Zobraziť viac

2D ČT 15
2DČT

17. 12. pondelok

4,00 18:00
Viac info

Božský| Filmový kabinet

Brilantný portrét muža, ktorý vstúpil na politickú scénu Talianska po vojne a dodnes z nej celkom neodišiel. „Božský“ je ironická prezývka Giulia Andreottiho (1919 – 2013), talianskeho kresťanskodemokratického politika, ktorý opakovane zastával funkciu premiéra, bol ministrom zahraničných vecí a doživotným senátorom. Sorrentino sa naňho pozerá s nadhľadom i veľkou mierou fascinácie: „Sú ľudia, ktorí prepadnú banku s pištoľou a krikom, a sú takí, ktorí tie peniaze ukradnú ticho, šikovne a nikto ich neodhalí. Je to otázka inej inteligencie a Andreotti bol ten druhý prípad.“ (Febiofest) Cena poroty na MFF Cannes, Európska filmová cena pre najlepšieho herca (Toni Servillo) Zobraziť viac

BD ČT 15
BDČT

7. 1. pondelok

4,00 18:00
Viac info

Bez lásky | Filmový kabinet

Syn, ktorý bol v Rusku ešte dlho po skončení 2. svetovej vojny túžobne očakávaný a primerane tomu hýčkaný, sa dnes stáva len akousi "záťažou", či "chybou". Manželský pár, Žeňa a Boris, už nerieši to, kto si Aljošu nevezme, ale kto si ho vezme. Uviaznutí uprostred technológií, vlastnej sebeckej túžby po šťastí a pokrytectve stratili akýkoľvek kontakt so svojim dieťaťom a rodičovskou zodpovednosťou. Ich citový chlad a absencia lásky napokon vyústia do Aljošovho úteku z domova. Až vtedy si rodičia začnú uvedomovať dôsledky svojich činov. Polícia im však žiadnu útechu neposkytne, skôr naopak. Susedia odrezaní anonymitou veľkomesta nič nevideli, nič nepočuli. Vzťahy v rodine sú úplne rozleptané - skôr ide o skupinu egocentrických indivíduí. Tichá a prázdna zimná krajina dotvára atmosféru chladu, až akejsi letargie, z ktorej niet cesty von. Podarí sa rodičom za pomoci dobrovoľníkov nájsť Aljošu včas? Be2Can Videopozvánky k filmu Bez lásky: Zuzana Gindl-Tatárová Juraj Lehotský Peter Konečný Martin Ciel Maroš Hečko Marek Leščák Zobraziť viac

2D OR ČT 15
2DČT

14. 1. pondelok

4,00 18:00
Viac info

Saulov syn | Filmový kabinet

Osvienčim, 1944. Maďarský žid Saul Ausländer je členom Sonderkommanda, ktoré je v mašinérii vyhladzovacieho tábora pridelené k práci pri plynových komorách a hromadách, na ktorých sa pália ľudské ostatky. Keď apatický Saul uprostred kopy mŕtvol objaví telo svojho syna, prebudí sa v ňom naliehavá potreba obstarať mu riadny židovský pohreb. Bez ohľadu na nebezpečenstvo, všeobecné utrpenie a plánovanú vzburu sa Saul vydáva na delirickú cestu koncentračným táborom s jediným cieľom – nájsť rabína. Be2Can Zobraziť viac

2D ČT OR 15
2DČT

21. 1. pondelok

4,00 18:00
Pre lepšie prispôsobenie obsahu pre Vás, bezpečnosti, meraniu štatistík návštevnosti a lepšej spätnej väzbe tento web používa cookies. Klikaním a navigovaním po stránke súhlasíte s tým, že zbierame o Vás anonymné informácie cez cookies. Viac informácií o používaní cookies na našej stránke nájdete tu.