Digitálne remastrované filmy

Blade Runner: The Final Cut | 16.1.2018 | 20:00
The Shining | Osvietenie - Extented version | 19.1.2018 | 20:00
Votrelec: Director's Cut | 23.1.2018 | 20:30

V januári sme si pre návštevníkov kina pripravili novú sekciu Sci-fi utorky vrámci ktorej premietneme dva digitálne remastrované filmy Ridleyho Scotta: Blade Runner - Final Cut (1982), jedno z kľúčových diel žánru cyberpunk, ktoré zobrazuje dystopickú spoločnosť vyrábajúcu replikantov s takmer ľudskými vlastnosťami a Votrelca - Director's Cut (1979), ktorý sa zapísal do filmovej histórie novátorským poňatím sveta budúcnosti.
 
Okrem toho sme pre Vás pripravili zimný špeciál: The Shining | Osvietenie - Extented version v digitálne remastrovanej verzii. Film vznikol podľa rovnomenného románu amerického autora hororov Stephena Kinga a je majstrovskou štúdiou postupného psychického rozpadu ľudskej osobnosti.

Viac info

Blade Runner: The Final Cut

Blade Runner: The Final Cut; Ridley Scott, 1982, verzie: OR : eng

Temné, filozofické sci-fi Blade Runner, jedno z kľúčových diel žánru cyberpunk, zobrazuje dystopickú spoločnosť, v ktorej stojí na vrchole "pyramídy" spoločnosť Tyrell, vyrábajúca replikantov - androidov s takmer ľudskými vlastnosťami. Tí sú v podstate otrokmi, využívanými pri kolonizovaní planét a nebezpečných misiách. Kvôli vzbure im bol zakázaný pobyt na Zemi, na čo dohliadajú agenti špeciálnych jednotiek nazývaných "blade runner". V technokratickom svete plnom robotov, strojov, umelých inteligencií, gigantických mrakodrapov a korporácií, temných uličiek, neónov a pochybných či osamelých existencií sa hranica medzi ľudským a robotickým povážlivo stiera. Scenár, voľne vychádzajúci z poviedky Philipa K. Dicka Snívajú androidi o elektrických ovečkách?, sleduje samotárskeho "blade runnera" Ricka Deckarda, ktorý dostane za úlohu vypátrať a eliminovať štyroch replikantov, ukrývajúcich sa vo futuristickom Los Angeles. Pri pátraní sa Deckard dostane aj do Tyrell Corporation, kde sa stretáva s Rachael, takmer dokonale ľudskou replikantkou, presvedčenou o svojej ľudskosti. Deckard, ktorý na replikantov doteraz nazeral ako na podradné bytosti, začína postupne meniť svoje stanoviská a klásť otázky. Sú replikanti skutočne takou hrozbou? Aký je vlastne rozdiel medzi človekom a androidom? Nie sú replikanti vo výsledku omnoho citlivejší a ľudskejší, ako samotní ľudia? Čo ak je replikantom aj samotný Deckard? A o čom vlastne androidi snívajú? FB event Zobraziť viac

2D OR 15
Viac info

The Shining | Osvietenie - Extended Version

Shining - Extended Version; Stanley Kubrick, 1980, OV (ang.) + eST; Stanley Kubrick, 1980, verzie: OR

Jack Torrance je spisovateľ, ktorý prežíva vážnu tvorivú krízu. Snaha o zmenu prostredia, v ktorom by sa mohol v tichu a uprostred prírody oddávať nerušenému uvažovaniu, sa však ukáže ako nšťastná chyba. Či už je to vplyvom samotného hotela alebo sa len Jackovo šialenstvo v nepríliš podnetnom a motivujúcom prostredí konečne naplno prejavilo, je v podstate jedno. Faktom zostáva, že sa hotel počas jeho návštevy mení na hrôzostrašné miesto, ktoré akoby odrážalo jeho šialenstvo. Nejde len o desivé výjavy, ale aj o spustnuté chodby pripomínajúce labyrint ľudskej mysle a odrezanosť od okolitého sveta. Kubrick tieto prvky ešte umocňuje dlhými jazdami, v ktorých sa stráca možnosť orientácie v priestore a veľkými celkami, v ktorých sa zasa postavy strácajú v prostredí. Druhou veľkou témou filmu je kríza rodiny, konkrétne jej patriarchálnej podoby, v ktorej muž zneužíva svoje postavenie a agresívne napáda a utláča ostatných členov rodiny. Aj v tomto prípade Kubrick pracuje s dômyselnou zmenou perspektívy, keďže počas veľkej časti filmu máme prístup najmä k Jackovmu pohľadu na udalosti a postava ženy a syna je viac zatlačená do úzadia. Výsledkom je pôsobivý horor a zároveň podnetná úvaha o súčasnej zmene vzťahov vo vnútri rodiny a podobe tvorivej krízy. FB event Zobraziť viac

2D OR 18
Viac info

Votrelec - Director's cut

Alien - Director's cut; Ridley Scott, 1979, OV (ang.) + eST; Ridley Scott, 1979, verzie: OR

Tým najhorším druhom strachu je strach z neznámeho. Zisťuje to aj osadenstvo dopravnej kozmickej lode Nostromo. Strach z nekonečnej rozľahlosti a prázdnoty vesmíru je znásobený aj neznámym monštrom, o ktorom, podobne ako posádka, netušíme vôbec nič. Aj preto sa stal Votrelec legendou. Až do posledných chvíľ votrelca neuvidíme celého a môžeme si len predstavovať, aký predátor sa to rúti temnými šachtami a chodbami Nostroma. Akoby sa celá vesmírna loď premenila z pokojného a presvetleného priestoru, v podstate náhradného domova, na desivý labyrint plný tmavých zákutí, ruchov a agresívneho blikania. Ostatne to, že prostredie hrá vo Votrelcovi enormne dôležitú rolu, dokazuje aj angažovanie výtvarníka H. R. Gigera, ktorý pre film vytvoril legendárnu architektúru havarovaného kozmického plavidla, plnú biomechanických objektov a falických tvarov. Akousi druhou základnou témou celého Votrelca, ale aj jeho neskorších pokračovaní, je koexistencia človeka a umelej inteligencie. Toto spolunažívanie nadobúda desivé kontúry, keďže chladná logika a poslušnosť strojov ide proti pudovým záujmom posádky – predovšetkým proti pudu, ktorý volá po prežití. Výsledkom je sci-fi, ktoré dokonale zhmotňuje ľudský strach z vesmíru, zo strojov i z neznámeho a zároveň prekračuje svojich hororových súputníkov pomocou celého radu ozvláštnení. FB event Zobraziť viac

2D OR 15
Pre lepšie prispôsobenie obsahu pre Vás, bezpečnosti, meraniu štatistík návštevnosti a lepšej spätnej väzbe tento web používa cookies. Klikaním a navigovaním po stránke súhlasíte s tým, že zbierame o Vás anonymné informácie cez cookies. Viac informácií o používaní cookies na našej stránke nájdete tu.