Panel o slovenskej filmovej vede 2020 | TSF 2021

Stream
Dĺžka:180 minút

Panel o slovenskej filmovej vede 2020 | TSF 2021

Okrúhly stôl: KINO-IKON 25 – Ide sa ďalej...; 2021, verzie: ,

Vstup voľný na www.kino-doma.sk.

Okrúhly stôl na tému: KINO-IKON 25 – Ide sa ďalej...
Panelisti: Mária Ferenčuhová, Jana Dudková, Petra Hanáková, Martin Kaňuch, Michal Michalovič
Moderátorka: Jelena Paštéková

Mária Ferenčuhová – poetka, prekladateľka a filmová bádateľka. Je autorkou filmologickej monografie Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film (2009) a editorkou a spoluautorkou kníh Dokumentárny film v krajinách V4 (2014) a Nový slovenský film (2015). V rokoch 2003 – 2018 pôsobila na FTF VŠMU, kde sa venovala predovšetkým dejinám a teórii dokumentárneho filmu. Pracuje ako redaktorka filmového mesačníka Film.sk. Z francúzštiny prekladá poéziu, prózu, drámu aj odbornú literatúru. Vydala päť básnických zbierok: Skryté titulky (2003), Princíp neistoty (2008), Ohrozený druh (2012), Imunita (2016) a Černozem (2020).

Jana Dudková – pracuje v Ústave divadelnej a filmovej vedy CVU SAV. V minulosti pôsobila aj ako pedagogička na FTF VŠMU a na Univerzite Karlovej v Prahe. Venuje sa prienikom medzi teóriami postkoloniality a súčasným, najmä slovenským filmom. Je autorkou niekoľkých desiatok štúdií a štyroch monografií, z toho jednej o ponovembrovom slovenskom filme (Slovenský film v ére transkulturality, 2011), dvoch venovaných srbskému filmu (Balkán alebo metafora: balkanizmus a srbský film 90. rokov, 2008; Línie, kruhy a svety Emira Kusturicu, 2001) a jednej venovanej slovenskej televíznej tvorbe (Zmena bez zmeny. Podoby slovenskej televíznej hranej tvorby 1990 – 1993, 2021).

Petra Hanáková - absolvovala vedu o výtvarnom umení na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského a bakalársky tiež filmovú vedu na FTF VŠMU v Bratislave. Pracovala v Ústave Dejín umenia SAV, na Katedre vied o umení FTF VŠMU a na Inštitúte umenia a vedy VŠVU. Od roku 2008 je kurátorkou Zbierky iných médií v Slovenskej národnej galérii. Venuje sa teórii múzea, slovenskej filmovej a vizuálnej kultúre dvadsiateho a aktuálneho storočia a kurátorstvu výstav. Od októbra 2020 pracuje tiež na Oddelení vedy a výskumu Slovenského filmového ústavu. Je spoluautorkou knižného profilu Pedro Almodóvar (SFÚ, 2005), monografie Paľo Bielik a slovenská filmová kultúra (SFÚ, 2010) a publikácie o dejinách umeleckej prevádzky 90. rokov Ženy-inštitúcie? (VŠVU/Slovart, 2010), je tiež spoluautorkou množstva katalógov. Publikuje napr. v Arse, Ročenke SNG, 365, Profile, Kinečku, Film.sk či Kino-Ikone.

Martin Kaňuch – pôsobí na edičnom oddelení Slovenského filmového ústavu. Je šéfredaktorom časopisu pre vedu o filme a pohyblivom obraze Kino-Ikon.

Michal Michalovič ​– filmový bádateľ. Pôsobil ako kurátor FILMOTÉKY v rámci Kina Lumière – kina Slovenského filmového ústavu a tiež ako lektor vzdelávacieho cyklu Filmový kabinet, venovaného dejinám svetovej a slovenskej kinematografie. Spolupracoval s filmovými festivalmi a editorsky pripravil na vydanie viaceré filmové publikácie. Je členom redakcie časopisu Kino-Ikon.

Jelena Paštéková – filmová a literárna výskumníčka, od roku 1991 prednáša na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave. Venuje sa teórii literatúry a filmu, výskumu dejín slovenskej kinematografie a literatúry 20. storočia. Je vedeckou redaktorkou a autorkou projektu Súčasné filmové teórie 1 a 2 (2019, 2021). Medzi jej najdôležitejšie práce patria Dejiny slovenskej kinematografie (1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2017, s Václavom Macekom), Poetika a politika. Umenie a päťdesiate roky (2004), Rozprávanie o rozprávaní (2009). Od roku 2015 moderuje panelové diskusie o slovenskej tvorbe predchádzajúceho roka v rámci Týždňa slovenského filmu a dva roky pripravuje ich koncepciu. Je členkou Rady audiovizuálneho fondu.

Dĺžka: 180 min

Rok výroby: 2021

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-

Vstup voľný na www.kino-doma.sk.

Okrúhly stôl na tému: KINO-IKON 25 – Ide sa ďalej...
Panelisti: Mária Ferenčuhová, Jana Dudková, Petra Hanáková, Martin Kaňuch, Michal Michalovič
Moderátorka: Jelena Paštéková

Mária Ferenčuhová – poetka, prekladateľka a filmová bádateľka. Je autorkou filmologickej monografie Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film (2009) a editorkou a spoluautorkou kníh Dokumentárny film v krajinách V4 (2014) a Nový slovenský film (2015). V rokoch 2003 – 2018 pôsobila na FTF VŠMU, kde sa venovala predovšetkým dejinám a teórii dokumentárneho filmu. Pracuje ako redaktorka filmového mesačníka Film.sk. Z francúzštiny prekladá poéziu, prózu, drámu aj odbornú literatúru. Vydala päť básnických zbierok: Skryté titulky (2003), Princíp neistoty (2008), Ohrozený druh (2012), Imunita (2016) a Černozem (2020).

Jana Dudková – pracuje v Ústave divadelnej a filmovej vedy CVU SAV. V minulosti pôsobila aj ako pedagogička na FTF VŠMU a na Univerzite Karlovej v Prahe. Venuje sa prienikom medzi teóriami postkoloniality a súčasným, najmä slovenským filmom. Je autorkou niekoľkých desiatok štúdií a štyroch monografií, z toho jednej o ponovembrovom slovenskom filme (Slovenský film v ére transkulturality, 2011), dvoch venovaných srbskému filmu (Balkán alebo metafora: balkanizmus a srbský film 90. rokov, 2008; Línie, kruhy a svety Emira Kusturicu, 2001) a jednej venovanej slovenskej televíznej tvorbe (Zmena bez zmeny. Podoby slovenskej televíznej hranej tvorby 1990 – 1993, 2021).

Petra Hanáková - absolvovala vedu o výtvarnom umení na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského a bakalársky tiež filmovú vedu na FTF VŠMU v Bratislave. Pracovala v Ústave Dejín umenia SAV, na Katedre vied o umení FTF VŠMU a na Inštitúte umenia a vedy VŠVU. Od roku 2008 je kurátorkou Zbierky iných médií v Slovenskej národnej galérii. Venuje sa teórii múzea, slovenskej filmovej a vizuálnej kultúre dvadsiateho a aktuálneho storočia a kurátorstvu výstav. Od októbra 2020 pracuje tiež na Oddelení vedy a výskumu Slovenského filmového ústavu. Je spoluautorkou knižného profilu Pedro Almodóvar (SFÚ, 2005), monografie Paľo Bielik a slovenská filmová kultúra (SFÚ, 2010) a publikácie o dejinách umeleckej prevádzky 90. rokov Ženy-inštitúcie? (VŠVU/Slovart, 2010), je tiež spoluautorkou množstva katalógov. Publikuje napr. v Arse, Ročenke SNG, 365, Profile, Kinečku, Film.sk či Kino-Ikone.

Martin Kaňuch – pôsobí na edičnom oddelení Slovenského filmového ústavu. Je šéfredaktorom časopisu pre vedu o filme a pohyblivom obraze Kino-Ikon.

Michal Michalovič ​– filmový bádateľ. Pôsobil ako kurátor FILMOTÉKY v rámci Kina Lumière – kina Slovenského filmového ústavu a tiež ako lektor vzdelávacieho cyklu Filmový kabinet, venovaného dejinám svetovej a slovenskej kinematografie. Spolupracoval s filmovými festivalmi a editorsky pripravil na vydanie viaceré filmové publikácie. Je členom redakcie časopisu Kino-Ikon.

Jelena Paštéková – filmová a literárna výskumníčka, od roku 1991 prednáša na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave. Venuje sa teórii literatúry a filmu, výskumu dejín slovenskej kinematografie a literatúry 20. storočia. Je vedeckou redaktorkou a autorkou projektu Súčasné filmové teórie 1 a 2 (2019, 2021). Medzi jej najdôležitejšie práce patria Dejiny slovenskej kinematografie (1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2017, s Václavom Macekom), Poetika a politika. Umenie a päťdesiate roky (2004), Rozprávanie o rozprávaní (2009). Od roku 2015 moderuje panelové diskusie o slovenskej tvorbe predchádzajúceho roka v rámci Týždňa slovenského filmu a dva roky pripravuje ich koncepciu. Je členkou Rady audiovizuálneho fondu.

Rok výroby: 2021

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-


Pre lepšie prispôsobenie obsahu pre Vás, bezpečnosti, meraniu štatistík návštevnosti a lepšej spätnej väzbe tento web používa cookies. Klikaním a navigovaním po stránke súhlasíte s tým, že zbierame o Vás anonymné informácie cez cookies. Viac informácií o používaní cookies na našej stránke nájdete tu.