Zázrak v Miláne

35 mmORČT15
Réžia:Vittorio De Sica
Hrajú:Francesco Golisano, Brunella Bovo, Paolo Stoppa, Emma Gramatica
Dĺžka:93 minút
Žáner:Komédia, Fantasy, Dráma

Zázrak v Miláne

Miracolo a Milano; Vittorio De Sica, 1951, OV (tal., ang.) + ST (cz) | Filmový kabinet; Vittorio De Sica, 1951, verzie: OR,ČT,

Prednášajúci: Juraj Oniščenko

Réžia: Vittorio De Sica • Scenár: Suso Cecchi D'Amico, Cesare Zavattini, Mario Chiari • Kamera: G.R. Aldo • Hudba: Alessandro Cicognini • Hrajú: Francesco Golisano, Brunella Bovo, Paolo Stoppa, Emma Gramatica, Guglielmo Barnabò

Zázrak v Miláne mnohými prvkami (napr. dlhé zábery, práca s nehercami, nakrúcanie v reálnom prostredí) vychádza z neorealistickej poetiky, ale priznane pracuje aj s fiktívnymi kinematografickými postupmi. Pre obidva prístupy však platí, že sú striktne oddelené, rozpoznateľné. Film je preto zloženinou realizmu so zázračnými prvkami aké sa nachádzajú v žánri rozprávky (napríklad čarovanie, lietanie na metle). Obidva antagonistické prístupy majú jediný pôvod (vychádzajú z ľudovosti) a jediný cieľ: smerujú k naplneniu humanistických ideálov.

PREDNÁŠKA: TALIANSKY NEOREALIZMUS

Orson Welles inšpiroval svojím prístupom k filmu aj európsku kinematografiu a z jeho techniky vyrastá hnutie neorealizmu. Toto hnutie hlása estetiku odriekania. Ide o snahu pozbaviť film krásy, epiky, dokonca aj zrozumiteľnosti s jediným cieľom – ukázať surovú neprikrášlenú skutočnosť s čo možno najmenším zásahom autora. Francúzsky filozof Jean-François Lyotard prehlasuje neorealizmus za jediný smer, v ktorom sa film oslobodzuje spod každej autority a stáva sa slobodným.

Podrobný program a prihlasovanie na portáli cinepass.sk

Dĺžka: 93 min

Rok výroby: 1951

Krajina pôvodu:

  • Taliansko

Jazyková verzia:

OR - Originálna verzia
ČT - České titulky

Prednášajúci: Juraj Oniščenko

Réžia: Vittorio De Sica • Scenár: Suso Cecchi D'Amico, Cesare Zavattini, Mario Chiari • Kamera: G.R. Aldo • Hudba: Alessandro Cicognini • Hrajú: Francesco Golisano, Brunella Bovo, Paolo Stoppa, Emma Gramatica, Guglielmo Barnabò

Zázrak v Miláne mnohými prvkami (napr. dlhé zábery, práca s nehercami, nakrúcanie v reálnom prostredí) vychádza z neorealistickej poetiky, ale priznane pracuje aj s fiktívnymi kinematografickými postupmi. Pre obidva prístupy však platí, že sú striktne oddelené, rozpoznateľné. Film je preto zloženinou realizmu so zázračnými prvkami aké sa nachádzajú v žánri rozprávky (napríklad čarovanie, lietanie na metle). Obidva antagonistické prístupy majú jediný pôvod (vychádzajú z ľudovosti) a jediný cieľ: smerujú k naplneniu humanistických ideálov.

PREDNÁŠKA: TALIANSKY NEOREALIZMUS

Orson Welles inšpiroval svojím prístupom k filmu aj európsku kinematografiu a z jeho techniky vyrastá hnutie neorealizmu. Toto hnutie hlása estetiku odriekania. Ide o snahu pozbaviť film krásy, epiky, dokonca aj zrozumiteľnosti s jediným cieľom – ukázať surovú neprikrášlenú skutočnosť s čo možno najmenším zásahom autora. Francúzsky filozof Jean-François Lyotard prehlasuje neorealizmus za jediný smer, v ktorom sa film oslobodzuje spod každej autority a stáva sa slobodným.

Podrobný program a prihlasovanie na portáli cinepass.sk

Rok výroby: 1951

Krajina pôvodu:

  • Taliansko

Jazyková verzia:

OR - Originálna verzia
ČT - České titulky