Utrpenie panny Orleánskej

2DORAT15
Réžia:Carl Theodor Dreyer
Hrajú:Maria Falconetti, Eugene Silvain, André Berley, Maurice Schutz
Dĺžka:81 minút
Žáner:Historický, Dráma

Utrpenie panny Orleánskej

La passion de Jeanne d'Arc ; Carl Theodor Dreyer, 1928, verzie: OR,AT, jazyky: zxx

+ Prednáška: Vrcholy nemého filmu

Réžia: Carl Theodor Dreyer • Scenár: Carl Theodor Dreyer, Joseph Delteil • Kamera: Rudolph Maté • Hrajú: Maria Falconetti, Eugene Silvain, André Berley, Maurice Schutz, Antonin Artaud

Film je rekonštrukciou procesu a upálenia Johanky z Arku. Do svetovej pokladnice kinematografie patrí najmä kvôli zobrazeniu emócií hlavnej predstaviteľky v kontrapunkte k ostatným účastníkom súdneho procesu. Pomocou detailných záberov a záberov zblízka sa film stal emblémom nielen fyziognómie tváre ale afektivity ľudskej duše vôbec. Jeden zo symbolov francúzskeho boja za slobodu sa rodí z rytmickej galérie prestrihov pohyblivých detailných záberov tvárí a predmetov z rozličných uhlov.

Prednáška: VRCHOLY NEMÉHO FILMU

3. 2. 2020

Na konci 20. rokov 20. storočia sa kinematografia tesne pred príchodom zvuku dopracováva k vrcholu svojich vyjadrovacích schopností výlučne pomocou obrazu. Montáž, kompozícia a pohyb obrazu, sa stávajú centrálnymi prvkami filmu, ostatné zložky – ako napríklad príbeh a postavy – sú sekundárne. Film už nečerpá svoje inšpirácie z iných umení, ale nachádza svojbytné prostriedky (detail, prestrih) vlastnej výpovede vo filmovej reči. Príchod zvuku spôsobí, že sa nemý film nikdy nedočkal fázy svojho úpadku.

Uvádzame v spolupráci s Francúzskym inštitútom na Slovensku

Dĺžka: 81 min

Rok výroby: 1928

Krajina pôvodu:

  • Francúzsko

Jazyková verzia:

OR - Originálna verzia (bez jazykového obsahu)
AT - Anglické titulky

+ Prednáška: Vrcholy nemého filmu

Réžia: Carl Theodor Dreyer • Scenár: Carl Theodor Dreyer, Joseph Delteil • Kamera: Rudolph Maté • Hrajú: Maria Falconetti, Eugene Silvain, André Berley, Maurice Schutz, Antonin Artaud

Film je rekonštrukciou procesu a upálenia Johanky z Arku. Do svetovej pokladnice kinematografie patrí najmä kvôli zobrazeniu emócií hlavnej predstaviteľky v kontrapunkte k ostatným účastníkom súdneho procesu. Pomocou detailných záberov a záberov zblízka sa film stal emblémom nielen fyziognómie tváre ale afektivity ľudskej duše vôbec. Jeden zo symbolov francúzskeho boja za slobodu sa rodí z rytmickej galérie prestrihov pohyblivých detailných záberov tvárí a predmetov z rozličných uhlov.

Prednáška: VRCHOLY NEMÉHO FILMU

3. 2. 2020

Na konci 20. rokov 20. storočia sa kinematografia tesne pred príchodom zvuku dopracováva k vrcholu svojich vyjadrovacích schopností výlučne pomocou obrazu. Montáž, kompozícia a pohyb obrazu, sa stávajú centrálnymi prvkami filmu, ostatné zložky – ako napríklad príbeh a postavy – sú sekundárne. Film už nečerpá svoje inšpirácie z iných umení, ale nachádza svojbytné prostriedky (detail, prestrih) vlastnej výpovede vo filmovej reči. Príchod zvuku spôsobí, že sa nemý film nikdy nedočkal fázy svojho úpadku.

Uvádzame v spolupráci s Francúzskym inštitútom na Slovensku

Rok výroby: 1928

Krajina pôvodu:

  • Francúzsko

Jazyková verzia:

OR - Originálna verzia (bez jazykového obsahu)
AT - Anglické titulky