Panelová diskusia o slovenskom hranom filme 2019

Dĺžka:180 minút

Panelová diskusia o slovenskom hranom filme 2019

Týždeň slovenského filmu 2020 - sprievodné podujatia; 2020, verzie: ,

Zapojte sa do diskusie v kine alebo online, vstup je voľný.

Kritické zhodnotenie domácej tvorby minulého roka.
Autorky príspevkov: Zuzana Mojžišová + Roberta Tóthová
Dramaturgička a moderátorka: Jelena Paštéková

- do kinosály K2 si rezervujte miestenku v pokladni kina, kapacita je obmedzená.
- live stream bude prístupný 15 minút pred začiatkom, na webstránke www.kino-doma.sk.

Zuzana Mojžišová je filmová recenzentka a spisovateľka. Pôsobí ako šéfredaktorka študentského filmového časopisu Frame a učí na Katedre audiovizuálnych štúdii FTF VŠMU (kultúra písaného slova, oral history, filmová prax, obrazy inakosti vo filme). Okrem časopisecky a zborníkovo publikovaných článkov a štúdii vydala knižne Premýšľanie o filmových Rómoch (VŠMU, 2014), O ľuďoch a snoch (VŠMU, 2016), Za rómskym ľudom (OZ Žudro, 2017), spolu s Janou Belišovou je autorkou kníh Phurikane giľa (OZ Žudro, 2002) a O Del dživel (OZ Žudro, 2014). Napísala zbierku poviedok Afrodithé (L.C.A., 1997), novely Bon Voyage (Artforum, 2010) a Genius loci (Artforum, 2013), román Modus vivendi (Artforum, 2019) či Rozprávky na sedem dní (Artforum, 2012).

Roberta Tóthová vyštudovala scenáristiku na bratislavskej VŠMU pod vedením Dušana Dušeka a žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre pod vedením Karola Orbana. Po ukončení štúdia pôsobila ako filmová a kultúrna publicistka v denníku Pravda. Momentálne pre Pravdu píše o filme a kultúre ako externý redaktor, okrem toho pravidelne publikuje prevažne filmové recenzie a kritické texty v mesačníku Film.sk, kultúrno-spoločenskom mesačníku Kapitál a online filmovom magazíne Kinečko. Aktuálne pracuje na scenároch k dvom celovečerným autorským hraným filmom.

Jelena Paštéková je filmová a literárna bádateľka. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdii FTF VŠMU. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Autorka monografií Dejiny slovenskej kinematografie (SFÚ, 1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (SFÚ, 2016 – spolu s V. Macekom), Rozprávanie o rozprávaní (SFÚ, 2009), Dobrí predkovia a démoni (SAV, 2013-2014), ďalej kolektívnych vedeckých projektov Poetika a politika (Slovak Academic Press, 2004), Súčasné filmové teórie 1. Nové rámce, iné problémy (VŠMU, 2019). Publikovala filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (SAV/VŠMU, 2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (FF UKF, 2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (SAV, 2017) či viaceré prace o Leopoldovi Laholovi.

Dĺžka: 180 min

Rok výroby: 2020

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-

Zapojte sa do diskusie v kine alebo online, vstup je voľný.

Kritické zhodnotenie domácej tvorby minulého roka.
Autorky príspevkov: Zuzana Mojžišová + Roberta Tóthová
Dramaturgička a moderátorka: Jelena Paštéková

- do kinosály K2 si rezervujte miestenku v pokladni kina, kapacita je obmedzená.
- live stream bude prístupný 15 minút pred začiatkom, na webstránke www.kino-doma.sk.

Zuzana Mojžišová je filmová recenzentka a spisovateľka. Pôsobí ako šéfredaktorka študentského filmového časopisu Frame a učí na Katedre audiovizuálnych štúdii FTF VŠMU (kultúra písaného slova, oral history, filmová prax, obrazy inakosti vo filme). Okrem časopisecky a zborníkovo publikovaných článkov a štúdii vydala knižne Premýšľanie o filmových Rómoch (VŠMU, 2014), O ľuďoch a snoch (VŠMU, 2016), Za rómskym ľudom (OZ Žudro, 2017), spolu s Janou Belišovou je autorkou kníh Phurikane giľa (OZ Žudro, 2002) a O Del dživel (OZ Žudro, 2014). Napísala zbierku poviedok Afrodithé (L.C.A., 1997), novely Bon Voyage (Artforum, 2010) a Genius loci (Artforum, 2013), román Modus vivendi (Artforum, 2019) či Rozprávky na sedem dní (Artforum, 2012).

Roberta Tóthová vyštudovala scenáristiku na bratislavskej VŠMU pod vedením Dušana Dušeka a žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre pod vedením Karola Orbana. Po ukončení štúdia pôsobila ako filmová a kultúrna publicistka v denníku Pravda. Momentálne pre Pravdu píše o filme a kultúre ako externý redaktor, okrem toho pravidelne publikuje prevažne filmové recenzie a kritické texty v mesačníku Film.sk, kultúrno-spoločenskom mesačníku Kapitál a online filmovom magazíne Kinečko. Aktuálne pracuje na scenároch k dvom celovečerným autorským hraným filmom.

Jelena Paštéková je filmová a literárna bádateľka. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdii FTF VŠMU. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Autorka monografií Dejiny slovenskej kinematografie (SFÚ, 1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (SFÚ, 2016 – spolu s V. Macekom), Rozprávanie o rozprávaní (SFÚ, 2009), Dobrí predkovia a démoni (SAV, 2013-2014), ďalej kolektívnych vedeckých projektov Poetika a politika (Slovak Academic Press, 2004), Súčasné filmové teórie 1. Nové rámce, iné problémy (VŠMU, 2019). Publikovala filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (SAV/VŠMU, 2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (FF UKF, 2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (SAV, 2017) či viaceré prace o Leopoldovi Laholovi.

Rok výroby: 2020

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-