Panelová diskusia o slovenskom dokumentárnom filme 2019

Dĺžka:180 minút

Panelová diskusia o slovenskom dokumentárnom filme 2019

Týždeň slovenského filmu 2020 - sprievodné podujatia; 2020, verzie: ,

Zapojte sa do diskusie v kine alebo online, vstup je voľný.

Kritické zhodnotenie domácej tvorby minulého roka.
Autori príspevkov: Eva Filová + Adam Straka
Dramaturgička a moderátorka: Jelena Paštéková

- do kinosály K2 si rezervujte miestenku prostredníctvom v pokladni kina.
- live stream bude prístupný 15 minút pred začiatkom, na webstránke www.kino-doma.sk.

Eva Filová absolvovala VŠVU a FTF VŠMU, kde pedagogicky pôsobí. Venuje sa najmä histórii slovenského filmu a publikuje v odborných časopisoch. Je autorkou knihy Eros, sexus, gender v slovenskom filme (SFÚ, 2013), spoluautorkou rozhlasového cyklu Kino-Ucho (2012 – 2014) a niekoľkých edukatívnych projektov. V rokoch 2014 až 2020 dramaturgicky a lektorsky pripravovala pásma krátkych filmov pre Filmotéku Kina Lumière a spolupracovala s festivalmi 4 živly, Febiofest, Art Film Fest a inými.

Adam Straka je filmový kritik. Absolvoval Katedru audiovizuálnych štúdií na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU diplomovou prácou, v ktorej skúmal diela na pomedzí hraných a dokumentárnych postupov v slovenskej a českej kinematografii. V rokoch 2018 ‒ 2019 bol členom redakcie online časopisu Kinečko, kde doteraz prispieva. Ako filmový kritik taktiež prispieva do mesačníkov Film.sk či Kapitál. Dlhodobo ho zaujíma smerovanie filmových festivalov, z ktorých pravidelne prináša reportáže, recenzie a analýzy. V roku 2020 spoluzaložil novú distribučnú spoločnosť Film Expanded, ktorá sa zameriava na distribúciu dokumentárnych filmov, predovšetkým domácich dokumentárnych debutov.

Jelena Paštéková je filmová a literárna bádateľka. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdii FTF VŠMU. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Autorka monografií Dejiny slovenskej kinematografie (SFÚ, 1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (SFÚ, 2016 – spolu s V. Macekom), Rozprávanie o rozprávaní (SFÚ, 2009), Dobrí predkovia a démoni (SAV, 2013-2014), ďalej kolektívnych vedeckých projektov Poetika a politika (Slovak Academic Press, 2004), Súčasné filmové teórie 1. Nové rámce, iné problémy (VŠMU, 2019). Publikovala filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (SAV/VŠMU, 2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (FF UKF, 2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (SAV, 2017) či viaceré prace o Leopoldovi Laholovi.

Dĺžka: 180 min

Rok výroby: 2020

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-

Zapojte sa do diskusie v kine alebo online, vstup je voľný.

Kritické zhodnotenie domácej tvorby minulého roka.
Autori príspevkov: Eva Filová + Adam Straka
Dramaturgička a moderátorka: Jelena Paštéková

- do kinosály K2 si rezervujte miestenku prostredníctvom v pokladni kina.
- live stream bude prístupný 15 minút pred začiatkom, na webstránke www.kino-doma.sk.

Eva Filová absolvovala VŠVU a FTF VŠMU, kde pedagogicky pôsobí. Venuje sa najmä histórii slovenského filmu a publikuje v odborných časopisoch. Je autorkou knihy Eros, sexus, gender v slovenskom filme (SFÚ, 2013), spoluautorkou rozhlasového cyklu Kino-Ucho (2012 – 2014) a niekoľkých edukatívnych projektov. V rokoch 2014 až 2020 dramaturgicky a lektorsky pripravovala pásma krátkych filmov pre Filmotéku Kina Lumière a spolupracovala s festivalmi 4 živly, Febiofest, Art Film Fest a inými.

Adam Straka je filmový kritik. Absolvoval Katedru audiovizuálnych štúdií na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU diplomovou prácou, v ktorej skúmal diela na pomedzí hraných a dokumentárnych postupov v slovenskej a českej kinematografii. V rokoch 2018 ‒ 2019 bol členom redakcie online časopisu Kinečko, kde doteraz prispieva. Ako filmový kritik taktiež prispieva do mesačníkov Film.sk či Kapitál. Dlhodobo ho zaujíma smerovanie filmových festivalov, z ktorých pravidelne prináša reportáže, recenzie a analýzy. V roku 2020 spoluzaložil novú distribučnú spoločnosť Film Expanded, ktorá sa zameriava na distribúciu dokumentárnych filmov, predovšetkým domácich dokumentárnych debutov.

Jelena Paštéková je filmová a literárna bádateľka. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdii FTF VŠMU. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Autorka monografií Dejiny slovenskej kinematografie (SFÚ, 1997) a Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (SFÚ, 2016 – spolu s V. Macekom), Rozprávanie o rozprávaní (SFÚ, 2009), Dobrí predkovia a démoni (SAV, 2013-2014), ďalej kolektívnych vedeckých projektov Poetika a politika (Slovak Academic Press, 2004), Súčasné filmové teórie 1. Nové rámce, iné problémy (VŠMU, 2019). Publikovala filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (SAV/VŠMU, 2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (FF UKF, 2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (SAV, 2017) či viaceré prace o Leopoldovi Laholovi.

Rok výroby: 2020

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-