Nikto ma nemá rád

2DORSTAT15
Réžia:François Truffaut
Dĺžka:93 minút
Žáner:Dráma

Nikto ma nemá rád

Les quatre cents coups; François Truffaut, 1958, verzie: OR,ST,AT, jazyky: fra

Filmový kabinet 4: Cesta dospelosti.

Réžia: François Truffaut

Truffautov debut je venovaný André Bazinovi, ktorý sa aj podieľal na výchove mladého tvorcu. Preto ho možno považovať za veľmi príbuzný myšlienkam jedného z najväčších filmových teoretikov. Na druhej strane sa však ním začína aj Nová vlna. Film je plný autobiografických prvkov a teda skutočnosti, ale zároveň aj tvorivým manifestom novej vlny, ktorá sa radikálnym spôsobom rozchádza s kinematografiou svojich predchodcov. Nejde teda len o dielo Francoisa Truffauta alebo Andreho Bazina, ale vtedy aj štrnásťročného hlavného predstaviteľa, herca, ktorý sa stáva neskôr akýmsi symbolom Novej vlny.

+ PREDNÁŠKA: NOVÉ VLNY V EURÓPE

Na prelome 50. a 60. rokov 20. storočia sledujeme vo viacerých európskych kinematografiách mimoriadne dynamické dianie. Sústredíme sa predovšetkým na dve krajiny - Francúzsko a Československom. Vo Francúzsku sa o slovo prihlásila celá plejáda tvorcov, ktorí zmenili podobu tamojšej kinematografie, či už máme na mysli mladých Turkov z okruhu časopisu Cahiers du cinéma pod patronátom teoretika Andrého Bazina alebo režisérov označovaných za tzv. ľavý breh. Tvorcovia v Československu, poučení príkladom svojich francúzskych kolegov, v polovici 60. rokov taktiež prišli s novými názormi na filmovú tvorbu.

Film uvádzame v spolupráci s Francúzskym inštitútom na Slovensku.

Francúzsky inštitút

Dĺžka: 93 min

Rok výroby: 1958

Krajina pôvodu:

  • Francúzsko

Jazyková verzia:

OR - Originálna verzia (francúzština)
ST - Slovenské titulky
AT - Anglické titulky

Filmový kabinet 4: Cesta dospelosti.

Réžia: François Truffaut

Truffautov debut je venovaný André Bazinovi, ktorý sa aj podieľal na výchove mladého tvorcu. Preto ho možno považovať za veľmi príbuzný myšlienkam jedného z najväčších filmových teoretikov. Na druhej strane sa však ním začína aj Nová vlna. Film je plný autobiografických prvkov a teda skutočnosti, ale zároveň aj tvorivým manifestom novej vlny, ktorá sa radikálnym spôsobom rozchádza s kinematografiou svojich predchodcov. Nejde teda len o dielo Francoisa Truffauta alebo Andreho Bazina, ale vtedy aj štrnásťročného hlavného predstaviteľa, herca, ktorý sa stáva neskôr akýmsi symbolom Novej vlny.

+ PREDNÁŠKA: NOVÉ VLNY V EURÓPE

Na prelome 50. a 60. rokov 20. storočia sledujeme vo viacerých európskych kinematografiách mimoriadne dynamické dianie. Sústredíme sa predovšetkým na dve krajiny - Francúzsko a Československom. Vo Francúzsku sa o slovo prihlásila celá plejáda tvorcov, ktorí zmenili podobu tamojšej kinematografie, či už máme na mysli mladých Turkov z okruhu časopisu Cahiers du cinéma pod patronátom teoretika Andrého Bazina alebo režisérov označovaných za tzv. ľavý breh. Tvorcovia v Československu, poučení príkladom svojich francúzskych kolegov, v polovici 60. rokov taktiež prišli s novými názormi na filmovú tvorbu.

Film uvádzame v spolupráci s Francúzskym inštitútom na Slovensku.

Francúzsky inštitút

Rok výroby: 1958

Krajina pôvodu:

  • Francúzsko

Jazyková verzia:

OR - Originálna verzia (francúzština)
ST - Slovenské titulky
AT - Anglické titulky