Panel o slovenskom dokumentárnom filme 2022 | TSF 2023

StreamMP
Dĺžka:180 minút
Žáner:seminár

Panel o slovenskom dokumentárnom filme 2022 | TSF 2023

2023, verzie: , jazyky: slk

Panel o slovenskom dokumentárnom filme 2022

moderátorka: Jelena Paštéková
referát: Martin Ciel
koreferát: Adam Straka

Jelena Paštéková
Filmová a literárna vedkyňa, v rokoch 1974 – 2020 pôsobila v Ústave slovenskej literatúry SAV, od roku 1991 prednáša na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave. Venuje sa teórii filmu, literatúry a komparatistike, dejinám slovenskej kinematografie a literatúry 20. storočia. Je vedeckou redaktorkou a autorkou projektu Súčasné filmové teórie 1 a 2 (2019, 2021), spoluautorkou Dejín slovenskej kinematografie (1997) a Dejín slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2017), ďalej autorkou kolektívneho interdisciplinárneho projektu Poetika a politika (2004), odbornou garantkou projektu SFÚ Abecedár slovenského filmu 1921 – 2021, ako aj autorkou mnohých ďalších monografií a štúdií. Od roku 2015 pripravuje koncepciu panelových diskusií o slovenskej audiovizuálnej tvorbe predchádzajúceho roka v rámci Týždňa slovenského filmu a moderuje ich. Je členkou Rady audiovizuálneho fondu.

Martin Ciel
V roku 1986 ukončil štúdium filmovej a divadelnej vedy na Divadelnej fakulte VŠMU v Bratislave. Po štúdiu pôsobil až do roku 1990 v Kabinete divadla a filmu Umenovedného ústavu SAV v Bratislave. V rokoch 1990 až 1994 pôsobil v Slovenskom filmovom ústave ako vedúci oddelenia výskumu. Od roku 1998 je pedagógom na Katedre filmovej vedy Filmovej a televíznej fakulty VŠMU. Viedol prednáškové cykly na FAMU a Filozofickej fakulte Univerzity Karlovej v Prahe, Masarykovej univerzite v Brne, Bieloruskej univerzite v Minsku, vo Film Archive v New Yorku, v Lincoln Center v New Yorku... Prezidentka SR ho v marci 2023 vymenovala za vysokoškolského profesora. Martin Ciel sa zaoberá semiotikou filmu a súčasnými filmovými teóriami aplikovateľnými na analýzu filmového diela. Teoretické štúdie publikoval v odborných časopisoch a v domácich i zahraničných zborníkoch. Hlavné knižné práce: Film. Ilúzia a akcia (1992), Odborná reflexia filmu na Slovensku (1997), Pohyblivé obrázky (2007), Metódy a možnosti analýzy filmového obrazu (2011), Film a politika. Ideológia a propaganda v slovenskom filme 1939 – 1989 (2017). Je spoluautorom publikácií: Archetyp – mýtus – utópia (1998), Svet v pohyblivých obrazoch Martina Šulíka (2000), Poetika a politika (2004), Dejiny slovenskej drámy 20. storočia (2011), Film a dějiny 3 (2012), Film a dějiny 4 (2014), Súčasné filmové teórie 1 (2020), Súčasné filmové teórie 2 (2021).Spolupracovník niekoľkých medzinárodných festivalov (MFF Rotterdam, MFF Krakov, MFF Bratislava), v súčasnosti programový poradca MFF Art Film Fest Košice.

Adam Straka
V roku 2019 absolvoval magisterské štúdium na Katedre filmových štúdií Filmovej a televíznej fakulty VŠMU, kde v roku 2022 nastúpil na doktorandské štúdium. Už počas vysokoškolského štúdia publikoval v časopisoch Film.sk, Kino-Ikon a Kapitál. V rokoch 2016 – 2019 bol členom redakcie online časopisu Kinečko. Zároveň pôsobil ako premietač v kine Film Europe v Bratislave, ktoré následne v rokoch 2019 – 2020 viedol. V roku 2018 bol spoluzakladateľom distribučnej spoločnosti Film Expanded, kde doteraz pôsobí ako strategický riaditeľ.

Sprievodné podujatia sa budú konať na VŠMU (v kinosále a v miestnosti BARCO). Vstup na všetky panely, prezentácie a semináre je voľný. Projekcie filmov sa budú konať na VŠMU (Svoradova 2) a v SNG (Riečna 1), podľa programu.
Panely sa budú streamovať aj online cez portál www.kino-doma.sk, na stream sa budú môcť pripojiť aj diváci mimo SR.

Dĺžka: 180 min

Rok výroby: 2023

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-

Panel o slovenskom dokumentárnom filme 2022

moderátorka: Jelena Paštéková
referát: Martin Ciel
koreferát: Adam Straka

Jelena Paštéková
Filmová a literárna vedkyňa, v rokoch 1974 – 2020 pôsobila v Ústave slovenskej literatúry SAV, od roku 1991 prednáša na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave. Venuje sa teórii filmu, literatúry a komparatistike, dejinám slovenskej kinematografie a literatúry 20. storočia. Je vedeckou redaktorkou a autorkou projektu Súčasné filmové teórie 1 a 2 (2019, 2021), spoluautorkou Dejín slovenskej kinematografie (1997) a Dejín slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2017), ďalej autorkou kolektívneho interdisciplinárneho projektu Poetika a politika (2004), odbornou garantkou projektu SFÚ Abecedár slovenského filmu 1921 – 2021, ako aj autorkou mnohých ďalších monografií a štúdií. Od roku 2015 pripravuje koncepciu panelových diskusií o slovenskej audiovizuálnej tvorbe predchádzajúceho roka v rámci Týždňa slovenského filmu a moderuje ich. Je členkou Rady audiovizuálneho fondu.

Martin Ciel
V roku 1986 ukončil štúdium filmovej a divadelnej vedy na Divadelnej fakulte VŠMU v Bratislave. Po štúdiu pôsobil až do roku 1990 v Kabinete divadla a filmu Umenovedného ústavu SAV v Bratislave. V rokoch 1990 až 1994 pôsobil v Slovenskom filmovom ústave ako vedúci oddelenia výskumu. Od roku 1998 je pedagógom na Katedre filmovej vedy Filmovej a televíznej fakulty VŠMU. Viedol prednáškové cykly na FAMU a Filozofickej fakulte Univerzity Karlovej v Prahe, Masarykovej univerzite v Brne, Bieloruskej univerzite v Minsku, vo Film Archive v New Yorku, v Lincoln Center v New Yorku... Prezidentka SR ho v marci 2023 vymenovala za vysokoškolského profesora. Martin Ciel sa zaoberá semiotikou filmu a súčasnými filmovými teóriami aplikovateľnými na analýzu filmového diela. Teoretické štúdie publikoval v odborných časopisoch a v domácich i zahraničných zborníkoch. Hlavné knižné práce: Film. Ilúzia a akcia (1992), Odborná reflexia filmu na Slovensku (1997), Pohyblivé obrázky (2007), Metódy a možnosti analýzy filmového obrazu (2011), Film a politika. Ideológia a propaganda v slovenskom filme 1939 – 1989 (2017). Je spoluautorom publikácií: Archetyp – mýtus – utópia (1998), Svet v pohyblivých obrazoch Martina Šulíka (2000), Poetika a politika (2004), Dejiny slovenskej drámy 20. storočia (2011), Film a dějiny 3 (2012), Film a dějiny 4 (2014), Súčasné filmové teórie 1 (2020), Súčasné filmové teórie 2 (2021).Spolupracovník niekoľkých medzinárodných festivalov (MFF Rotterdam, MFF Krakov, MFF Bratislava), v súčasnosti programový poradca MFF Art Film Fest Košice.

Adam Straka
V roku 2019 absolvoval magisterské štúdium na Katedre filmových štúdií Filmovej a televíznej fakulty VŠMU, kde v roku 2022 nastúpil na doktorandské štúdium. Už počas vysokoškolského štúdia publikoval v časopisoch Film.sk, Kino-Ikon a Kapitál. V rokoch 2016 – 2019 bol členom redakcie online časopisu Kinečko. Zároveň pôsobil ako premietač v kine Film Europe v Bratislave, ktoré následne v rokoch 2019 – 2020 viedol. V roku 2018 bol spoluzakladateľom distribučnej spoločnosti Film Expanded, kde doteraz pôsobí ako strategický riaditeľ.

Sprievodné podujatia sa budú konať na VŠMU (v kinosále a v miestnosti BARCO). Vstup na všetky panely, prezentácie a semináre je voľný. Projekcie filmov sa budú konať na VŠMU (Svoradova 2) a v SNG (Riečna 1), podľa programu.
Panely sa budú streamovať aj online cez portál www.kino-doma.sk, na stream sa budú môcť pripojiť aj diváci mimo SR.

Rok výroby: 2023

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-