Panel o slovenskom hranom filme 2022 | TSF 2023

StreamMP
Dĺžka:180 minút
Žáner:seminár

Panel o slovenskom hranom filme 2022 | TSF 2023

verzie: , jazyky: slk

Panel o slovenskom hranom filme 2022

moderátorka: Jelena Paštéková
referát: Michaela Malíčková
koreferát: Katarína Mišíková

Jelena Paštéková
Filmová a literárna vedkyňa, v rokoch 1974 – 2020 pôsobila v Ústave slovenskej literatúry SAV, od roku 1991 prednáša na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave. Venuje sa teórii filmu, literatúry a komparatistike, dejinám slovenskej kinematografie a literatúry 20. storočia. Je vedeckou redaktorkou a autorkou projektu Súčasné filmové teórie 1 a 2 (2019, 2021), spoluautorkou Dejín slovenskej kinematografie (1997) a Dejín slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2017), ďalej autorkou kolektívneho interdisciplinárneho projektu Poetika a politika (2004), odbornou garantkou projektu SFÚ Abecedár slovenského filmu 1921 – 2021, ako aj autorkou mnohých ďalších monografií a štúdií. Od roku 2015 pripravuje koncepciu panelových diskusií o slovenskej audiovizuálnej tvorbe predchádzajúceho roka v rámci Týždňa slovenského filmu a moderuje ich. Je členkou Rady audiovizuálneho fondu.

Michaela Malíčková
Vyštudovala estetiku a filozofiu, v súčasností pôsobí v Ústave literárnej a umeleckej komunikácie pri Katedre etiky a estetiky Filozofickej fakulty UKF v Nitre, kde v rámci študijných programov estetika a estetická výchova vyučuje intertextualitu, dejiny estetického myslenia a estetiku životného štýlu. Je autorkou troch samostatných monografií Hra(nie) len ako estetický fenomén: hra, filmová fikcia a problém estetickej dištancie (2008), Upír ako maska inakosti: od netvora k civilizovaným ochrancom ľudskosti (2013) a Intertextualita ako metóda porozumenia popkultúrnemu textu (2021), v ktorých rieši filozofické témy či špecifiká popkultúrnej metaforiky prostredníctvom lektúry filmového a televízneho materiálu.

Katarína Mišíková
Prednáša na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave dejiny filmu, kognitívnu a naratívnu teóriu a analýzu filmu. Je autorkou monografie Mysl a příběh ve filmové fikci (2009), desiatok článkov a štúdií v domácich i zahraničných časopisoch a zborníkoch. Je spoluautorkou elektronických skrípt Kapitoly z dejín svetového filmu (2015) a spoluautorkou a spolueditorkou kolektívnych monografií Metamorfózy študentskej tvorby (2011), Nový slovenský film (2015), Transformation Processes in Post-Socialist Screen Media (2016) a spolueditorkou zborníka Slovenský film v roku 2016 (2017). V súčasnosti sa venuje výskumu rozprávania v slovenskom filme po roku 1989 a príležitostne aj filmovej kritike. Pôsobí v redakčných radách filmologických časopisov Kino-Ikon a Studies in Eastern European Cinema. Bola členkou odborných komisií Audiovizuálneho fondu pre hraný film, animovaný film a vzdelávacie a edičné aktivity. Je členkou vedeckej a umeleckej rady FTF VŠMU, vedeckej a edičnej rady Slovenského filmového ústavu a edičnej komisie FTF VŠMU. Medzi jej profesionálne aktivity patrí aj popularizácia filmu a myslenia o filme. Je spoluautorkou rozhlasového seriálu Kino-Ucho (2012 – 2014) a edukatívnych projektov Filmový kabinet deťom (2014), Filmová výchova pre pedagógov a študentov stredných škôl (2016) a Obrazy (proti) extrémizmu (2018).

Sprievodné podujatia sa budú konať na VŠMU (v kinosále a v miestnosti BARCO). Vstup na všetky panely, prezentácie a semináre je voľný. Projekcie filmov sa budú konať na VŠMU (Svoradova 2) a v SNG (Riečna 1), podľa programu.
Panely sa budú streamovať aj online cez portál www.kino-doma.sk, na stream sa budú môcť pripojiť aj diváci mimo SR.

Dĺžka: 180 min

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-

Panel o slovenskom hranom filme 2022

moderátorka: Jelena Paštéková
referát: Michaela Malíčková
koreferát: Katarína Mišíková

Jelena Paštéková
Filmová a literárna vedkyňa, v rokoch 1974 – 2020 pôsobila v Ústave slovenskej literatúry SAV, od roku 1991 prednáša na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave. Venuje sa teórii filmu, literatúry a komparatistike, dejinám slovenskej kinematografie a literatúry 20. storočia. Je vedeckou redaktorkou a autorkou projektu Súčasné filmové teórie 1 a 2 (2019, 2021), spoluautorkou Dejín slovenskej kinematografie (1997) a Dejín slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2017), ďalej autorkou kolektívneho interdisciplinárneho projektu Poetika a politika (2004), odbornou garantkou projektu SFÚ Abecedár slovenského filmu 1921 – 2021, ako aj autorkou mnohých ďalších monografií a štúdií. Od roku 2015 pripravuje koncepciu panelových diskusií o slovenskej audiovizuálnej tvorbe predchádzajúceho roka v rámci Týždňa slovenského filmu a moderuje ich. Je členkou Rady audiovizuálneho fondu.

Michaela Malíčková
Vyštudovala estetiku a filozofiu, v súčasností pôsobí v Ústave literárnej a umeleckej komunikácie pri Katedre etiky a estetiky Filozofickej fakulty UKF v Nitre, kde v rámci študijných programov estetika a estetická výchova vyučuje intertextualitu, dejiny estetického myslenia a estetiku životného štýlu. Je autorkou troch samostatných monografií Hra(nie) len ako estetický fenomén: hra, filmová fikcia a problém estetickej dištancie (2008), Upír ako maska inakosti: od netvora k civilizovaným ochrancom ľudskosti (2013) a Intertextualita ako metóda porozumenia popkultúrnemu textu (2021), v ktorých rieši filozofické témy či špecifiká popkultúrnej metaforiky prostredníctvom lektúry filmového a televízneho materiálu.

Katarína Mišíková
Prednáša na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave dejiny filmu, kognitívnu a naratívnu teóriu a analýzu filmu. Je autorkou monografie Mysl a příběh ve filmové fikci (2009), desiatok článkov a štúdií v domácich i zahraničných časopisoch a zborníkoch. Je spoluautorkou elektronických skrípt Kapitoly z dejín svetového filmu (2015) a spoluautorkou a spolueditorkou kolektívnych monografií Metamorfózy študentskej tvorby (2011), Nový slovenský film (2015), Transformation Processes in Post-Socialist Screen Media (2016) a spolueditorkou zborníka Slovenský film v roku 2016 (2017). V súčasnosti sa venuje výskumu rozprávania v slovenskom filme po roku 1989 a príležitostne aj filmovej kritike. Pôsobí v redakčných radách filmologických časopisov Kino-Ikon a Studies in Eastern European Cinema. Bola členkou odborných komisií Audiovizuálneho fondu pre hraný film, animovaný film a vzdelávacie a edičné aktivity. Je členkou vedeckej a umeleckej rady FTF VŠMU, vedeckej a edičnej rady Slovenského filmového ústavu a edičnej komisie FTF VŠMU. Medzi jej profesionálne aktivity patrí aj popularizácia filmu a myslenia o filme. Je spoluautorkou rozhlasového seriálu Kino-Ucho (2012 – 2014) a edukatívnych projektov Filmový kabinet deťom (2014), Filmová výchova pre pedagógov a študentov stredných škôl (2016) a Obrazy (proti) extrémizmu (2018).

Sprievodné podujatia sa budú konať na VŠMU (v kinosále a v miestnosti BARCO). Vstup na všetky panely, prezentácie a semináre je voľný. Projekcie filmov sa budú konať na VŠMU (Svoradova 2) a v SNG (Riečna 1), podľa programu.
Panely sa budú streamovať aj online cez portál www.kino-doma.sk, na stream sa budú môcť pripojiť aj diváci mimo SR.

Krajina pôvodu:

  • Slovensko

Jazyková verzia:

-