Týždeň slovenského filmu 2018 | Panel o slovenskom dokumentárnom filme 2017

Length:180 minutes

Týždeň slovenského filmu 2018 | Panel o slovenskom dokumentárnom filme 2017

Moderátorka: Jelena Paštéková; Referáty: Mária Ferenčuhová, Andrea Slováková; versions: ,

Vstup na sprievodné podujatia je zdarma.

Moderátorka: Jelena Paštéková
Referáty: Mária Ferenčuhová, Andrea Slováková

Mária Ferenčuhová – filmová bádateľka, prekladateľka a poetka. Je docentkou na FTF VŠMU, kde prednáša teóriu a dejiny dokumentárnej tvorby a vedie semináre venované predovšetkým rétorike dokumentárneho filmu. Z francúzštiny prekladá prózu, poéziu aj odbornú literatúru. Vydala štyri knihy poézie, a to Skryté titulky (2003), Princíp neistoty (2008), Ohrozený druh (2012) a Imunita (2016). Je autorkou vedeckej monografie Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film (2009) a spoluautorkou a editorkou kníh Dokumentárny film v krajinách V4 (2014) a Nový slovenský film (2015, spolu s Katarínou Mišíkovou).

Andrea Slováková – dokumentaristka, kurátorka, filmová teoretička. Vyštudovala Mediálne štúdiá na Fakulte sociálnych vied Univerzity Karlovej v Prahe, kde obhájila rigoróznu prácu, a Filmovú vedu na Filozofickej fakulte UK v Prahe, kde ukončila postgraduálne štúdium. Študovala dokumentárnu tvorbu na FAMU a strategický manažment na Cambridge Business School. V rokoch 2003 až 2011 pôsobila vo vedení MFDF Jihlava. Naďalej pre festival dramaturgicky pripravuje sekciu experimentálnych dokumentov Fascinácie. Editorsky viedla magazín Dok.revue a odborný zborník DO. Publikuje texty o filme v rôznych periodikách, je členkou redakčnej rady časopisu Iluminace. Pravidelne prednáša dejiny a metódy dokumentárneho a experimentálneho filmu na Masarykovej univerzite v Brne, príležitostne na ďalších univerzitách. V rokoch 2012 – 2015 bola riaditeľkou Nakladateľstva AMU v Prahe, založila nakladateľstvo non-fikčnej literatúry Nová beseda. Je autorkou knihy Co je nového ve filmové vědě (2017). Nakrútila viacero dokumentov a experimentálnych filmov.

Jelena Paštéková – filmová a literárna historička, teoretička. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU a ako vedúca oddelenia teórie literatúry v Ústave slovenskej literatúry SAV. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Je autorkou a editorkou intermediálneho projektu Poetika a politika (2004), vedúcou riešiteľkou výskumnej témy Súčasné filmové teórie: nové rámce, iné problémy. Publikovala monografie Rozprávanie o rozprávaní (2009), Dobrí predkovia a démoni (2013 – 2014), filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (2017) či viaceré práce o Leopoldovi Laholovi. Spolu s Václavom Macekom je autorkou Dejín slovenskej kinematografie (1997) a revidovaného a doplneného textu Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2016). V súčasnosti sa pripravuje druhý zväzok.

Length: 180 min

Language version:

-

Vstup na sprievodné podujatia je zdarma.

Moderátorka: Jelena Paštéková
Referáty: Mária Ferenčuhová, Andrea Slováková

Mária Ferenčuhová – filmová bádateľka, prekladateľka a poetka. Je docentkou na FTF VŠMU, kde prednáša teóriu a dejiny dokumentárnej tvorby a vedie semináre venované predovšetkým rétorike dokumentárneho filmu. Z francúzštiny prekladá prózu, poéziu aj odbornú literatúru. Vydala štyri knihy poézie, a to Skryté titulky (2003), Princíp neistoty (2008), Ohrozený druh (2012) a Imunita (2016). Je autorkou vedeckej monografie Odložený čas. Filmové pramene, historiografia, dokumentárny film (2009) a spoluautorkou a editorkou kníh Dokumentárny film v krajinách V4 (2014) a Nový slovenský film (2015, spolu s Katarínou Mišíkovou).

Andrea Slováková – dokumentaristka, kurátorka, filmová teoretička. Vyštudovala Mediálne štúdiá na Fakulte sociálnych vied Univerzity Karlovej v Prahe, kde obhájila rigoróznu prácu, a Filmovú vedu na Filozofickej fakulte UK v Prahe, kde ukončila postgraduálne štúdium. Študovala dokumentárnu tvorbu na FAMU a strategický manažment na Cambridge Business School. V rokoch 2003 až 2011 pôsobila vo vedení MFDF Jihlava. Naďalej pre festival dramaturgicky pripravuje sekciu experimentálnych dokumentov Fascinácie. Editorsky viedla magazín Dok.revue a odborný zborník DO. Publikuje texty o filme v rôznych periodikách, je členkou redakčnej rady časopisu Iluminace. Pravidelne prednáša dejiny a metódy dokumentárneho a experimentálneho filmu na Masarykovej univerzite v Brne, príležitostne na ďalších univerzitách. V rokoch 2012 – 2015 bola riaditeľkou Nakladateľstva AMU v Prahe, založila nakladateľstvo non-fikčnej literatúry Nová beseda. Je autorkou knihy Co je nového ve filmové vědě (2017). Nakrútila viacero dokumentov a experimentálnych filmov.

Jelena Paštéková – filmová a literárna historička, teoretička. Pôsobí ako garantka odboru na Katedre audiovizuálnych štúdií FTF VŠMU a ako vedúca oddelenia teórie literatúry v Ústave slovenskej literatúry SAV. Prednáša dejiny slovenskej kinematografie, venuje sa interdisciplinárnym vzťahom a metodológii. Je autorkou a editorkou intermediálneho projektu Poetika a politika (2004), vedúcou riešiteľkou výskumnej témy Súčasné filmové teórie: nové rámce, iné problémy. Publikovala monografie Rozprávanie o rozprávaní (2009), Dobrí predkovia a démoni (2013 – 2014), filmologické štúdie Indexy totalitarizmu a pop-kultúrne intervencie (2011), Mediálna aktualizácia kultúrnych obsahov (2011), Slovenské filmové vlnenie (2012), Balada ako intermediálny rytmus (2017) či viaceré práce o Leopoldovi Laholovi. Spolu s Václavom Macekom je autorkou Dejín slovenskej kinematografie (1997) a revidovaného a doplneného textu Dejiny slovenskej kinematografie 1896 – 1969 (2016). V súčasnosti sa pripravuje druhý zväzok.

Language version:

-