Dracula (1992)

2D4KORCS15
Director:Francis Ford Coppola
Length:128 minutes

Dracula (1992)

Dracula (1992); Francis Ford Coppola, 1992, versions: OR,CS, languages: eng

Director: Francis Ford Coppola

FILMOVÝ KABINET III. semester 2025/2026: Od autorského filmu po globálnu kinematografiu

Máloktorá téma sa v dejinách kinematografie vracia s takou periodickou pravidelnosťou ako Stokerov Drakula, ktorý ju sprevádza už od jej počiatkov a objavuje sa v časoch historických zlomov. Coppolova adaptácia vyniká vizuálnou extravaganciou, spájajúcou tradíciu raného expresionizmu s modernými digitálnymi filmovými technológiami. Namiesto klasického hororu ponúka opernú veľkoleposť, barokovú obrazotvornosť a zmyselnosť, ktoré povýšili upírsky mýtus na novú úroveň. Výsledkom je jedinečný film, ktorý redefinoval podobu žánru a dodnes ovplyvňuje jeho estetiku.

+ PREDNÁŠKA: DIGITALIZÁCIA, POSTKLASICKÝ HOLLYWOOD A GLOBÁLNY FILM

Súčasnú americkú filmovú produkciu možno najlepšie vystihnúť tromi pojmami: digitalizácia, postklasický a globálny film. Digitalizácia zasiahla kinematografiu na viacerých úrovniach, pričom zásadne ovplyvnila nielen vizuálnu podstatu filmového obrazu, ale aj využívanie digitálnych kamier, digitálnu distribúciu (formát DCP) a nakoniec aj samotnú exhibíciu (streamovacie médiá). Práve digitálna distribúcia a exhibícia prispievajú k rozvoju globálneho fenoménu filmovej produkcie, predovšetkým v podaní veľkých hollywoodskych štúdií. Postklasický film však postupne stráca svoj umelecký, autorský a národný charakter, ktorý je obetovaný v prospech ambícií dosiahnuť globálny dosah a komerčný úspech.

Length: 128 min

Year: 1992

Country of origin:

  • United states of America
  • Germany

Language version:

OR - Original version (english)
CS - Czech subtitles
2D4KCS

13. 1. Tuesday

7,00 18:00

Director: Francis Ford Coppola

FILMOVÝ KABINET III. semester 2025/2026: Od autorského filmu po globálnu kinematografiu

Máloktorá téma sa v dejinách kinematografie vracia s takou periodickou pravidelnosťou ako Stokerov Drakula, ktorý ju sprevádza už od jej počiatkov a objavuje sa v časoch historických zlomov. Coppolova adaptácia vyniká vizuálnou extravaganciou, spájajúcou tradíciu raného expresionizmu s modernými digitálnymi filmovými technológiami. Namiesto klasického hororu ponúka opernú veľkoleposť, barokovú obrazotvornosť a zmyselnosť, ktoré povýšili upírsky mýtus na novú úroveň. Výsledkom je jedinečný film, ktorý redefinoval podobu žánru a dodnes ovplyvňuje jeho estetiku.

+ PREDNÁŠKA: DIGITALIZÁCIA, POSTKLASICKÝ HOLLYWOOD A GLOBÁLNY FILM

Súčasnú americkú filmovú produkciu možno najlepšie vystihnúť tromi pojmami: digitalizácia, postklasický a globálny film. Digitalizácia zasiahla kinematografiu na viacerých úrovniach, pričom zásadne ovplyvnila nielen vizuálnu podstatu filmového obrazu, ale aj využívanie digitálnych kamier, digitálnu distribúciu (formát DCP) a nakoniec aj samotnú exhibíciu (streamovacie médiá). Práve digitálna distribúcia a exhibícia prispievajú k rozvoju globálneho fenoménu filmovej produkcie, predovšetkým v podaní veľkých hollywoodskych štúdií. Postklasický film však postupne stráca svoj umelecký, autorský a národný charakter, ktorý je obetovaný v prospech ambícií dosiahnuť globálny dosah a komerčný úspech.

Year: 1992

Country of origin:

  • United states of America
  • Germany

Language version:

OR - Original version (english)
CS - Czech subtitles


Programme

2D4KCS

13. 1. Tuesday

K2
7,00 18:00