Priatelia archívneho filmu,
13. júna si pripomíname 80. výročie narodenia režiséra, scenáristu, kameramana a fotografa Ela (Eliáša) Havettu. Havetta študoval v prvej polovici 60. rokov minulého storočia na pražskej FAMU, pričom štúdium formálne nedokončil (neodovzdal teoretickú časť diplomovej práce). Na škole nakrútil študentské filmy Svatá Jana(1963), 34 dnů absolutního klidu (1965) či Předpověď: nula (1966; všetky tri filmy uvedieme v rámci pásma Výročia: Elo Havetta). Jeho dlhometrážnym debutom sa stal film Slávnosť v botanickej záhrade (1969), ktorý už nakrútil na Kolibe. Plagát filmu avizoval „farebnú komédiu o potrebe zázraku v ľudskom živote“. Eduard Grečner v súvislosti s filmom hovorí, že je „bláznivou reflexiou svojej doby, emocionálnym protestom, výbuchom spontánnej veselosti v dobe zamknutej zákazmi a vykoľajenej príkazmi“, a dodáva, že „film je básňou, túžbou po nehatenej slobode, je okato a náročky bezočivý v každom detaile“. Po tomto filme Havettovi umožnili nakrútiť už len jeden dlhometrážny film – Ľalie poľné (1972, podľa novely Vincenta Šikulu Nebýva na každom vŕšku hostinec). Film rozpráva o vyslúžilcoch vracajúcich sa z 1. svetovej vojny, ktorí hľadajú domov, zmysel života a miesto v spoločnosti. Potom sa Havetta viac nemohol venovať filmovej tvorbe, odňali mu aj rozpracované projekty. V 70. rokoch externe spolupracoval s Československou televíziou v Bratislave, režijne a scenáristicky sa podieľal na tvorbe televíznych magazínov Lastovička a Ráčte vstúpiť. Elo Havetta umrel 3. februára 1975 vo veku 36 rokov v Bratislave na následky vnútorného krvácania spôsobeného prasknutým žalúdočným vredom. Pod jeho predčasný skon sa podpísal zrejme aj stres, konzumácia alkoholu a liekov. V roku 2005 vznikol v réžii Marka Škopa a Juraja Johanidesa film o Havettovi s názvom Slávnosť osamelej palmy. V júni ho budeme uvádzať po každej z troch projekcií Havettových filmov. Prenechajme ešte raz slovo Eduardovi Grečnerovi: „Možno iba ľutovať, že sa jeho tvorba tak skoro tragicky uzavrela – z hľadiska štýlu a poetiky podnes nemá nasledovníka. Potreba voľnosti a slobody, miestami až anarchisticky nástojčivá, poznačila Havettovo dielo aj život, stala sa prapríčinou konfliktu s dobou, v ktorej žil.“
V júni si pripomenieme aj 100. výročie narodenia režiséra, scenáristu a herca Jiřího Krejčíka (26. 6. 1918 – 9. 8. 2013). Uvedieme film Polnočná omša z roku 1962, ktorý Krejčík nakrútil na Slovensku podľa rovnomennej divadelnej hry Petra Karvaša. Film rozpráva o osudoch malomeštiackej rodiny Kubišovcov, v ktorej sa situácia značne vyhrotí po tom, čo sa domov vráti zranený syn Juraj. Juraj totiž bojuje na strane partizánov, zatiaľ čo iní členovia rodiny, pokiaľ priamo nekolaborujú s Nemcami, túžia prežiť vojnu v bezpečí.
90. výročie narodenia filmového architekta, zakladateľa slovenskej filmovej a televíznej scénografie Antona Krajčoviča (23. 6. 1928 – 13. 1. 2002) si pripomenieme v júni projekciami filmov Boxer a smrť (1962) Petra Solana a Eden a potom... Alaina Robbe-Grilleta (1970). Krajčovič ako scénograf vždy hľadal možnosť, ako čo najvýstižnejšie definovať prostredie pre dramatickú akciu, jeho výtvarná štylizácia často určovala tvarovú podobu výsledného diela.
13. apríla tohto roku umrel Miloš Forman, jeden z najvýznamnejších a medzinárodne najuznávanejších českých filmových režisérov. Ako poctu Formanovi uvedieme jeho prvý český dlhometrážny film Černý Petr (1963) a prvý americký dlhometrážny film Taking Off (1971).
Na jún sme pripravili aj rozsiahly cyklus Leto v kine, do ktorého sme zaradili filmy tematizujúce leto, prázdniny, dovolenky... Celkovo v ňom nájdete pätnásť rôznorodých filmov, ktoré vznikli v rokoch 1951 – 2001, a teda pokrývajú polstoročie dejín kinematografie. Budete mať možnosť vidieť napríklad klasiku tohto roku jubilujúceho Ingmara Bergmana Leto s Monikou (Bergmanovi budeme venovať pozornosť vo FILMOTÉKE na jeseň), Uhrovo Slnko v sieti o letných (aj) ľúbostných príhodách mládeže v socialistickom Československu, Herzovu adaptáciu Maupassantovej Mušky s názvom Sladké hry minulého leta, Antonioniho Zabriskie Point či Cuarónovu „horúcu“ Mexickú jazdu. Týmto sme však program letného cyklu nevyčerpali, viac sa o ňom dočítate na inom mieste bulletinu. Neváhajte a príďte sa do kina schladiť horúcim filmom!
V cykle Double Bill s podnázvom Krajiny lásky a temnoty uvedieme dva dokumentárne filmy o nevidomých ľuďoch: Krajinu ticha a tmy (1971) Wernera Herzoga a Slepé lásky (2008) Juraja Lehotského. Oba filmy spája okrem témy aj citlivý, empatický prístup tvorcov a zároveň ambícia presiahnuť rámec informovania o téme. Herzog aj Lehotský využívajú v týchto filmoch nástroje, ktoré nie sú typické pre dokumentárny film (u Herzoga napríklad písanie „replík“ protagonistky, u Lehotského využitie animovanej pasáže), no práve vďaka tomu vytvárajú mimoriadne plastické obrazy skúmaného fenoménu a nám divákom ponúkajú jedinečnú možnosť priblížiť sa, nahliadnuť do sveta nevidomých, respektíve do ich prežívania sveta.
Profesor Urc sa v cykle Očami filmových spravodajcov venuje poslednému výletu Nikitu Chruščova, ktorým bol výlet na Slovensko. Filmová historička Eva Filová zase v rámci cyklu Kraťasy z archívu: Kino Čas pripravila už šiesty blok s podtitulom Ako sme dbali o zdravie, pričom sa tentoraz sústredila na zdravotnícko-osvetové filmy. Muzikológ Jozef Červenka sa na príklade filmu Mladosť Paola Sorrentina venuje v cykle Filmová hudba tvorbe Davida Langa.
Ako čerešničku na torte za touto sezónou sme pre vás pod hlavičkou Art of Silent Film pripravili špeciálnu projekciu nemého filmu Jakova Protazanova Krásavica z Marsu s živým hudobným sprievodom, ktorý zabezpečí zoskupenie plankTune v zložení Martina Kachlová a Paulína Rónaiová. Skupina sa venuje elektroakustickej hudbe, improvizácii a prepojeniu hudby s vizuálnym, či literárnym umením.
Priatelia, dúfame, že si z nášho posledného programu tejto sezóny vyberiete. Čakajú nás letné prázdniny, prajeme vám príjemne strávené dovolenky a veľa cinefilských zážitkov, ak sa vyberiete na nejaké festivaly. Tešíme sa na vás v sezóne 2018/2019.
Dovidenia v prítmí kinosály.
Double Bill: Krajiny lásky a temnoty (DB)
Jún 2018: Krajina ticha a temnoty, Slepé lásky
Oba filmy nám ponúkajú veľmi špecifickú skúsenosť: komunikujú vzťah nevidomých ľudí (v prípade filmu Krajina ticha a temnoty Wernera Herzoga zároveň aj nepočujúcich) k svetu okolo nich – a k druhým ľuďom. Protagonistkou Herzogovho filmu je Fini Straubingerová, hendikepovaná žena, ktorá zasvätila svoj život pomoci druhým ľuďom s rovnakým postihnutím, akým trpí ona sama. Juraj Lehotský sa vo svojom filme Slepé lásky zameral na štyroch nevidomých protagonistov a ich prežívanie lásky. Oba filmy spája úsilie tvorcov empaticky komunikovať prežívanie ich protagonistov rôznymi nástrojmi. Ani v jednom prípade nejde o publicistický či reportážny štýl dokumentu: je tu zjavný tvorivý prístup k téme a jej empatické uchopenie. Herzog napríklad neváha napísať repliku, ktorú nechá Fini predniesť („Keď mi pustíte ruku, je to, akoby sme boli od seba vzdialení tisíc míľ!“), a tá, podľa slov Fini, vyjadruje jej rozpoloženie lepšie, než by sa to podarilo jej. Na druhej strane Lehotský do svojho filmu zakomponuje animovanú vsuvku, ktorá nám má ešte sprostredkovať iný vhľad do problematiky. Ďalším spoločným motívom oboch filmov je, že si nevoľkajú v lacnej sentimentalite či pátose, ktoré by táto téma mohla vzbudzovať, skôr sa usilujú zachytiť ľudský rozmer prezentovaných situácií.
Leto v kine (LVK)
Jún 2018: Tancovala jedno leto; Leto s Monikou; Prázdniny v Ríme; Okno do dvora; V žiari slnka; Nôž vo vode; Slnko v sieti; Sladké hry minulého leta; Zabitá neděle; Zabriskie Point; Čierna mačka, biely kocúr; Pláž; Mexická jazda; Sex a Lucia
Vo štvrtok 21. júna nás čaká letný slnovrat, teda prvý letný deň. Vo FILMOTÉKE sme na celý mesiac jún pre vás pripravili výber filmov, ktoré tematizujú leto, čas prázdnin, dovoleniek, ale aj prvých lások i viac či menej sladkého (hoci niekedy aj trpkého) ničnerobenia. Uvádzané filmy pokrývajú obdobie 50 rokov dejín kinematografie (1951 – 2001) a spája ich práve téma leta. Snažili sme sa vybrať takpovediac dusné, „upotené“ filmy (bez pejoratívnych konotácií), také, z ktorých cítiť sparnú letnú horúčavu, ale aj dusno vo vzťahoch medzi postavami či v zápletke. Skrátka, chceli sme vám dať možnosť poriadne sa v kine vypotiť. V našom výbere nájdete „letné“ filmy od známych majstrov svetovej kinematografie (Bergmanovo Leto s Monikou, Hitchcockovo Okno do dvora či Polańského Nôž vo vode), pozabudnuté filmy (Tancovala jedno leto), epizódy dozrievajúcich letných vášní (Zabriskie Point, Mexická jazda) či poeticko-pocitové pohľady na letné zážitky mládeže v socialistickom Československu (Slnko v sieti). Príďte sa schladiť do kina horúcim filmom!
VÝROČIA OSOBNOSTÍ: ELO HAVETTA (VOEH)
Jún 2018: Svatá Jana, 34 dnů absolutního klidu, Předpověď: nula, Slávnosť v botanickej záhrade, Ľalie poľné, Slávnosť osamelej palmy
Režisér, scenárista, kameraman a fotograf Elo Havetta bol mimoriadnym zjavom slovenskej kinematografie a jedným z jej najoriginálnejších tvorcov. Absolvoval štúdium odboru fotografie na Strednej umelecko-priemyselnej škole v Bratislave (1953 – 1957), počas štúdia pracoval v bábkarskom súbore profesora Fikariho. Po vojenskej prezenčnej službe (1957 – 1959) pracoval ako aranžér v Parku kultúry a oddychu v Bratislave (1959 – 1961) a viedol amatérsky bábkový súbor Divadlo obrazov (1960). Od roku 1961 študoval réžiu na FAMU v Prahe, kde nakrútil študentské filmy Svatá Jana (1963), 34 dnů absolutního klidu(1965), Předpověď: nula (1966). Ako fotograf publikoval v časopisoch Mladá tvorba, Plamen, Revue fotografie, Slovenské pohľady, ako knižný grafik sa podieľal na výtvarných úpravách časopisov ABC pionierov, Slovenské pohľady, Mladá tvorba, Kamarát, Prúd. V roku 1967 spolupracoval na projekte diapolyekranu s názvom Stvorenie sveta, uvedeného na svetovej výstave EXPO '67 Montreal. V rokoch 1967 – 1968 pôsobil ako výtvarný redaktor vydavateľstva Smena a mesačníka pre mladých Prúd. V Štúdiu hraných filmov Bratislava nakrútil dlhometrážne hrané filmy Slávnosť v botanickej záhrade (1969) a Ľalie poľné (1972). V 70. rokoch externe spolupracoval s Československou televíziou Bratislava, nakrútil televíznu inscenáciu Škoda lásky (1973), režijne a scenáristicky spolupracoval na tvorbe televíznych magazínov Lastovička(1973 – 1974) a Ráčte vstúpiť (1974 – 1975).
Reality movie of a few days in the life of a Czechoslovak teenager when he starts work. Show more
Unable to deal with her parents, Jeannie Tyne runs away from home. Larry and Lyne Tyne search for her, and in the process meet other people whose children ran away. With their children gone, the parents are now free to rediscover/enjoy life. Show more
Príbeh zakázanej lásky nakrútený podľa románu Letný tanec od spisovateľa Pera Olofa Ekströma. Mladý Göran pred nástupom na vysokú školu odchádza na prázdniny na vidiek k svojmu strýkovi. Tu stretáva krásnu Kerstin. Ich láske však bránia rodičia i miestny puritánsky farár. Film získal v roku 1952 Zlatého medveďa na MFF v Berlíne. Show more
Sovietsky štátnik Nikita Sergejevič Chruščov vstúpil do histórie odvážnym odsúdením stalinského teroru, no nedokázal prekonať podstatu byrokratického systému. Bol ukrajinským lokálpatriotom: otváral severokrymský zavlažovací kanál, keď predtým daroval Krym Ukrajine. Neprajníci mu vytýkali znižovanie stavu armády, chybné riadenie poľnohospodárstva, ale najmä časté cesty do zahraničia. Všade ho vítali ako zvestovateľa politiky mierového spolužitia. Tesne pred politickým odstavením prišiel na Slovensko. To bol jeho posledný výlet. Uvedené bude periodikum Za rozvoj poľnohospodárstva č. 10/1959 a vydania >Týždňa vo filme č. 31/1960, 8/1963, 45/1963, 18/1964, 36/1964.Show more
Short slovak documentary movies from 1963 – 1966. Show more
This documentary film pays a tribute to Elo Havetta (1938–1975), a solitery director, an author of only two feature films (Celebration in the Botnical Garden and Field Lilies) that belong to the best of the Slovak cinema. Show more
This colourful ”fairy”-tale is about the need of miracles in life and of letting the charms of nature, where every single particle is in constant motion, take over as if in an impressionist painting. It is a mosaic built of the stories of Mária and Pierre. Mária, a tavern-keeper tries again and again to lead Pišta, the father of her eight daughters, to the wedding altar. Pierre by his arrival disturbs the peace of the wine-growing village of Bábindol but at the same time he shows its inhabitants how to really enjoy life. Show more
This documentary film pays a tribute to Elo Havetta (1938–1975), a solitery director, an author of only two feature films (Celebration in the Botnical Garden and Field Lilies) that belong to the best of the Slovak cinema. Show more
A story of the search for home, happiness and the necessity of finding one´s place in society. The plot is set in a Slovak village after the end of the WW I. The main characters are two veterans returning home and trying to redefine the meaning of life and regain the feelings of security and love. (http://www.sfd.sfu.sk) Show more
This documentary film pays a tribute to Elo Havetta (1938–1975), a solitery director, an author of only two feature films (Celebration in the Botnical Garden and Field Lilies) that belong to the best of the Slovak cinema. Show more
Through examining Fini Straubinger, an old woman who has been deaf and blind since adolescence, and her work on behalf of other deaf and blind people, this film shows how the deaf and blind struggle to understand and accept a world from which they are almost wholly isolated. Show more
A poetic story about love and happiness between doc and fiction. Show more
A pair of teenagers meet one summer day, start a reckless affair and abandon their families to be with one another. Show more
A bored and sheltered princess escapes her guardians and falls in love with an American newsman in Rome. Show more
Short slovak documentary movies from 1956 – 1981. Show more
Concentration camp commander Kraft finds out that prisoner Kominek is a former professional boxer. Overnight, the prisoner is made Kraft's exercise partner and unwillingly rises to a privileged position at the camp. His anger over the death of his friend and co-prisoner leads to open revolt. The film brings a new view of human degradation during fascism by a tragic story of one man whose only chance for survival is to accept the rules of an unequal game. Show more
A detective story about the stealing of a painting of an artist working at the end of the last century. The story is set on the borders of dream and reality, depicting a group of young university students improvising acting scenes in café Eden. Show more
A dramatic story of a petit-bourgeois family that wishes to survive the war in safety even by direct collaboration with the Nazis. The return of their own, wounded injured son Juraj who had joined the partisans means a serious danger for them. >sfd.sfu.sk Show more
A wheelchair-bound photographer spies on his neighbors from his apartment window and becomes convinced one of them has committed murder. Show more
Tom Ripley is a talented mimic, moocher, forger and all-around criminal improviser; but there's more to Tom Ripley than even he can guess. Show more
On their way to a sailing trip, an aging husband and wife invite along an emphatic young hitchhiker out of sheer patronization. Show more
A lyrical story of the shy love of two young people. They try to hide their doubts, lack of experience and fear by pretended cynicism and negative attitudes. But the truth is their inner worlds are full of emotions that they are afraid to reveal. http://www.sfd.sfu.sk Show more
Aelita: Queen of Mars, is a silent film directed by Soviet filmmaker Yakov Protazanov, based on Alexei Tolstoy's novel of the same name. Show more
An impressionistic yet tragical story of a young washerwoman Muška who by her chastity and limitless joy of life fascinates the men around her - mainly five bohemians. Those keep on breaking the local conventions by their way of life. They have fun, dream and enjoy the pleasure of each moment, thus escaping the boring everydays of the burgeoisie. The movie celebrates the joy from life and the longing for what is impossible. (http://www.sfd.sfu.sk) Show more
Director Drahomíra Vihanová made her debut with the film Zabitá neděle (A Squandered Sunday, 1969), only to find that her first full-length feature would not be screened in cinemas for political reasons. This estimable film therefore had to wait until 1990 for its official premiere. Vihanová devoted the next two decades to making documentary films, only returning to features after 1989. Black and white parable Pevnost (The Fortress, 1994), based on a short story by Alexandr Kliment, was inspired by the poetics of the Czechoslovak New Wave of the 1960s. Zabitá neděle was also shaped by the formal and theoretical framework of the 1960s movement. However, her next drama Zpráva o putování studentů Petra a Jakuba (The Pilgrimage of Students and Jacob, 2000) failed to meet the expectations of both viewers and critics, with the result that Vihanová remained the author of only three feature films… Zabitá neděle was an adaptation of a short story of the same title by Jiří Křenek, part of a trilogy with a military setting. Two of Křenek´s stories were centred upon the cult of personality of the 1950s, while a longer story explored contemporary themes. All three stories were about men who due to their class origins end up in remote military garrisons, where they suffer a combination of overwhelming boredom and lethargy caused by the mechanical repetition of routine tasks. The main protagonist of Vihanová’s intimate psychological drama is officer Arnošt (Ivan Palúch), who one sunny day finds a refuge from the feeling that his life has been wasted in a prolonged retreat into nostalgia. He then commits suicide. One of the darkest offerings from the New Wave, the film captures the sense of scepticism, futility and despair felt by its hero as he contemplates the inert space-time of his life. The existential element of the film transcends both the military and historical aspects. What the film really seems to be about is the timeless desire to gain control over one’s life. The exceptional formal facet of the feature still captivates the spectator by contrast between the hero´s stagnation and the dynamic way in which the author treats the time-space of the narration. Show more
At Zabriskie Point, United States' lowest point, two perfect strangers meet; an undergraduate dreamer and a young hippie student who start off an unrestrained romance, making love on the dusty terrain. Show more
Short slovak documentary movies from 1963 – 1966. Show more
Fred and Mick, two old friends, are on vacation in an elegant hotel at the foot of the Alps. Fred, a composer and conductor, is now retired. Mick, a film director, is still working. They look with curiosity and tenderness on their children's confused lives, Mick's enthusiastic young writers, and the other hotel guests. While Mick scrambles to finish the screenplay for what he imagines will be his last important film, Fred has no intention of resuming his musical career. But someone wants at all costs to hear him conduct again. Show more
Grga Pitic and Zarije Destanov are two old friends - and rivals - who haven't seen each other in years. But a series of events beyond their wildest dreams leads to a raucously funny reunion filled with gypsy mobsters, dirty deals and shotgun weddings. Show more
Vicenarian Richard travels to Thailand and finds himself in possession of a strange map. Rumours state that it leads to a solitary beach paradise, a tropical bliss. Excited and intrigued, he sets out to find it. Show more
In Mexico, two teenage boys and an attractive older woman embark on a road trip and learn a thing or two about life, friendship, sex, and each other. Show more
Various lives converge on an isolated island, all connected by an author whose novel has become inextricably entwined with his own life. Show more
Prihlás sa do nášho newslettra a budeme ti zasielať novinky priamo na e-mail.
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Slovenský filmový ústav.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
REZERVÁCIA VSTUPENIEK
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
KÚPA VSTUPENIEK
Vzmysle ust. § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote. Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu je možné vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film a podobne) a to maximálne do 30 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia. V takomto prípadeje potrebné zaslať oficiálnu žiadosť o vrátenie plnej hodnoty zaplateného vstupného na e-mailovú adresu: kinolumiere@sfu.sk. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.