12. - 17.10.2017
Hľadať a nachádzať dôveru medzi nami, bez ktorej naša spoločnosť nefunguje, ako by mohla, je jedným z cieľov 18. ročníka Medzinárodného festivalu dokumentárnych filmov Jeden svet, ktorý sa uskutoční po prvýkrát súbežne v Bratislave a Košiciach, od 12. do 17.10.2017 v Bratislave, resp. do 15.10.2017 v Košiciach, nasledovaný dvadsiatkou regionálnych festivalov od Humenného po Malacky.
Festival premietne na štyroch festivalových miestach v Bratislave a jednom v Košiciach, v 9 filmových sekciách, 150 projekcií, viac než 60 na prestížnych festivaloch oceňovaných filmov zo Slovenska aj spoza hraníc. Nádielku filmov preloží desiatkou diskusií, viacerými workshopmi, ale napríklad aj dabingovou vojnou, stand-up vystúpením či kvízom Múdry pondelok s Jedným svetom. A nezabúda ani na deti a mládež.
Tematicky festival tak ako každý rok reaguje na aktuálne dianie - tentokrát na čoraz viac rozšírenú nedôveru (aj) v našej spoločnosti. Nie je preto náhodou, že sa hlavným mottom 18. ročníka festivalu stala veta Hľadá sa dôvera. Spolu s nárastom extrémizmu, ktorý s (ne)dôverou takisto súvisí a ktorým sa zaoberáme v tradičnej sekcii Extrémizmus v nás, našou spoločnosťou čoraz viac rezonujú aj ďalšie pálčivé otázky.
Či už je to korupcia sama o sebe spätá s nedôverou, ktorej sa venujeme v celkom novej filmovej sekcii Hovoriť striebro. Mlčať zlato?, alebo napríklad aj nárast nedôvery ľudí v lekárov či iných odborníkov, čoho dôsledkom sa čoraz viac šíri odmietanie povinného očkovania, na čo sa tiež bližšie prizrieme v sekcii Môj život inak. Tému dôvery či nedôvery tým však ani zďaleka nevyčerpáme, na svoje si diváci prídu aj v ďalšej novej sekcii s názvom Dáta : demokracia. Dokumenty o tom, ako priveľmi dôverujeme napríklad internetu. A nemali by sme.
Filmy o tom, ako meníme náš svet a čo s tým môžeme urobiť, diváci nájdu vo filmovej sekcii Takzvaná civilizácia. Dozvedia sa napríklad, že našim budúcim jedálničkom budú možno aj chrobáky. Schopnosť ľudí konať neraz obmedzujú najrôznejšie prekážky a vyššie záujmy. Dokumenty v sekcii Máte právo vedieť sa venujú práve aj tomuto rozmeru dôvery v svet okolo nás a naše schopnosti a možnosti ho meniť.
A na svoje si prídu aj fanúšikovia slovenských filmov v sekcii s veľavravným názvom Slovenský dokument. Súťažia v ňom filmy, ktoré svojou optikou nazerajú na témy, ktoré hýbu nielen našou spoločnosťou.
Festival ponúka program na štyroch miestach v Bratislave – v kinách Lumière a Mladosť, na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU a v KC Dunaj v Bratislave a v Kine Úsmev v Košiciach.
---
Viac informácií o filmoch, či informácie o akreditáciách, nájdete na stránkewww.jedensvet.sk.
An indigenous community in Papua New Guinea is forced to fight back before they are cruelly evicted from their land in favor of a five star tourist hotel. http://www.imdb.com Show more
Black Sheep is a 70-minute feature length documentary following a group of Hijras and the crew as they create new bonds of friendship while they proactively, through empowering events, break the barriers of popular myth and prejudice. The cinematic journey will move beyond the gritty slums of Mumbai to celebrate the real-life joys and multi-faceted personalities of this unique community of trans genders in India. From empathetic glimpses into their everyday lives, the narrative will encapsulate a series of adventures ranging from photo-shoots to fashion and talent shows, to celebrate the glorious femininity of the Hijra protagonists. Empowering adventures will include a DIY makeover for their currently grim workplace to bridging the emotional space between society, the families and the Hijras. The film will shine a light on these inspiring Hijras who have demonstrated the courage to go up against society’s strictures to fulfill their true destiny. “Black Sheep” will underscore the importance of freedom and living true to one’s identity and confront the negative portrayal of this hitherto marginalized section of Indian society. The objective is not to sermonize or castigate. Black sheep will be a beautiful, poignant documentary that honors and celebrates the freedom to live true to one’s destiny. Show more
Over the last ten years, a series of leaks of financial data have made politicians and public opinion in many Western democracies increasingly concerned about the tax optimisation practices of the wealthiest members of their society. In the shadow of the financial crisis, public opinion has been calling for reform of banking privacy and international tax agreements. The subject has created diplomatic crises between nations and tensions in financial markets. One of the figures at the centre of the debate is the Franco-Italian banking IT technician Hervé Falciani. In 2008, Hervé Falciani left his job at the Swiss branch of HSBC, taking with him - without authorisation - a hard-drive containing a database of 130,000 named bank accounts, held by citizens from 180 countries. This database found its way into the hands of many world governments. The purpose of this film is to examine the tax debate in a critical and engaging but also a balanced way. http://www.imdb.com Show more
Islamic State and other terrorist groups do not limit themselves to using only traditional weapons. An increasingly globalised world offers extremists new options for spreading fear and hate. Jihadists are filling the social networks and other internet media with an increasing volume of their well-though-out contributions, and thousands of young people from around the world are falling for their propaganda. This documentary reveals terroristic strategies in the virtual world and also poses the question as to whether this cybernetic war can be won. Show more
Can games change the world? With cities everywhere struggling to cope with the population growth that increased urbanisation brings, can video games be harnessed to help the residents, especially young people, take part in planning, and fixing their own cities. Today public spaces and entire cities are being designed, planned and played through the medium of games. The result of this "civic gamification" is that city architecture and urban planning is being democratized. Cities have become the ground zero for digital innovation and the debate about how our cities evolve has suddenly gone viral. We follow three game companies navigating the space where urban planning and gaming meet. Lydia Winters at the game developer Mojang, the creators of Minecraft, Paradox Interactive and the game Cities: Skylines and José Sanches and his indie game Block'hood. How will our cities look in 20-100 years time? http://www.imdb.com Show more
With the rapid emergence of digital devices, an unstoppable, invisible force is changing human lives in ways from the microscopic to the gargantuan: Big Data, a word that was barely used a few years ago but now governs the day for many of us from the moment we awaken to the extinguishing of the final late-evening light bulb. This massive gathering and analyzing of data in real time is allowing us to not only address some of humanity biggest challenges but is also helping create a new kind of planetary nervous system. Yet as Edward Snowden and the release of the Prism documents have shown, the accessibility of all these data comes at a steep price. The Human Face of Big Data captures the promise and peril of this extraordinary knowledge revolution. http://www.imdb.com Show more
Through unique artistic approach, the director reveals the world of autism - bringing the audience closer to the main characters - talented and creative children with a fascinating way of thinking. http://www.imdb.com Show more
A look at how climate change affects our environment and what society can do to prevent the demise of endangered species, ecosystems and native communities across the planet. http://www.imdb.com Show more
Under the loving but firm guidance of an old fan turned director and cultural diplomat and to the surprise of a whole world, the ex-Yugoslavian cult band Laibach becomes the first foreign rock group ever to perform in the fortress state of North Korea. Confronting strict ideology and cultural differences, the band struggles to get their songs through the needle's eye of censorship before they can be unleashed on an audience never before exposed to alternative rock'n'roll. Meanwhile, propaganda loudspeakers are being set up at the border between the two Koreas and a countdown to war is announced. The hills are alive...with the sound of music. http://www.imdb.com Show more
Insults and slogans spread through the air. "No savages and monsters in Finland!" "Racists out!" "God gave each nation its own place on earth!" Demonstrations, skirmishes, happenings. Friends who have known each other for years now fight in the sauna about humanitarian aid to refugees. Young Muslim women are afraid to walk in the city alone. Nationalists do not believe the media and establish their own news site. The film shows Finnish society as a fragmented mosaic where the rise of nationalism and neo-Nazism, distrust of the media, the government, the EU and Chancellor Merkel are accompanied by the same rhetoric that can be found in the Czech and Slovak Republic. The film screening is part of the Global Migration Film Festival 2017 in Slovakia. Show more
Two American filmmakers were allowed as the first ones to live with 85,000 Syrian refugees for a month inside one of the biggest refugee camps in the world Za’atari in Jordan, just seven miles from the Syrian border. Chris Temple and Zach Ingrasci documenting the lives and fate of the camp population give a never before seen look into one of the world's most pressing crises. You can experience an intimate view at the overwhelming trauma, heartbreak, untapped potential but also hope of people forced to flee Syria struggling to restart their lives inside Za’atari refugee camp. The film screening is part of the Global Migration Film Festival 2017 in Slovakia. Show more
As the debate on immigration is on the rise across Europe and the hard line against immigrants and refugees tightens, the Dutch government invites some refugees in and offers them a new home. The film shot over the course of 2011 follows dramatic stories of five of these refugees forced to flee because of their political or religious opinions and ethnic background that put them at risk in their countries. The refugees come into the world now in the grip of growing anti-immigration rhetoric, and each of them has to face the hostile climate and obstacles to integrate in their new home. Still, they do their very best to adapt to Dutch culture and go to everything as Dutch as they can: they struggle to learn language, celebrate the Queen's Day, see art exhibitions of Dutch painters or visit the Anne Frank House. But everything they all want to know now is whether they are wanted, useful or even needed. Are these refugees a threat to us or do we need them? The film screening is part of the Global Migration Film Festival 2017 in Slovakia and the One World Festival. Show more
A film about the future of human reproduction as it happens right before our eyes. This investigation takes us around the world to patients and researchers, to egg donors and surrogate mothers, to laboratories and clinics. The hopes and wishes of future parents mesh with research on how to optimize the human genome in the face of an ever accelerating rate of progress. How far do we want to go? http://www.imdb.com Show more
When the Finnish power company Fennovoima announced their plans to build a nuclear power plant in Pyhäjoki in north of Finland in October 2011, news cameras captured ecstatically cheering business men and a widely smiling municipal manager. Jobs! New businesses! The fleeing investors and Russian Rosatom were still a long way off. Nuclear Neighbour isn’t just a film about the nuclear plant project, where the end justifies the means. It is also a story about a regular person’s mammoth task. This person is Hanna Halmeenpää, a teacher who volunteers her evenings and weekends to save the unique natural environment of her home together with her fellow activists in the Pro Hanhikivi association. When fighting a nuclear project, free time is a luxury you can’t afford. In promoting her cause, Hanna travels from one country to the next, poses difficult questions to the powers that be and, during a TV debate, silences a minister with her incisive argumentation. After reading to the children their bedtime story, Hanna returns to her laptop in the kitchen to continue the fight to save Hanhikivi. ’I have never before been an activist or political in any way,’ says Hanna. It takes a weighty cause to change everything. http://bautafilm.se Show more
Prihlás sa do nášho newslettra a budeme ti zasielať novinky priamo na e-mail.
Všeobecne záväzné podmienky nákupu a rezervácie vstupeniek prostredníctvom internetu, platné na prevádzkach prevádzkovateľa Slovenský filmový ústav.
Všeobecné záväzné podmienky vymedzujú práva predávajúceho (prevádzkovateľ) a kupujúceho (zákazník) a platia iba pri kúpe a rezervácie vstupeniek cez internet.
REZERVÁCIA VSTUPENIEK
Zákazník berie na vedomie, že rezervácia je nezáväzná a v prípade, že si vstupenky nevyzdvihne v stanovenom čase pred začatím predstavenia, prevádzkovateľ môže vstupenky uvoľniť k ďalšiemu predaju bez ďalšieho oznámenia zákazníkovi. Stanovený čas exspirácie rezervácie je oznámený zákazníkovi ihneď po ukončení rezervácie v rezervačnom systéme a zároveň zaslaný e-mailom, pokiaľ bol e-mail správne zadaný. Vstupenky si zákazník môže vyzdvihnúť len v pokladni a to oznámením variabilného čísla rezervácie alebo svojich kontaktných údajov zadaných pri rezervácii. Zákazník môže byť vyzvaný k predloženiu svojich identifikačných dokladov personálom prevádzkovateľa za účelom kontroly.
Zákazník berie na vedomie, že súčasne si môže rezervovať vstupenky len na 1 predstavenie. Rezervovať vstupenky na ďalšie predstavenia môže až po ukončení rezervácie, ktorú predtým začal. Pokiaľ zákazník nedodrží tieto pokyny, prevádzkovateľ neručí za to jeho rezerváciu, napriek tomu, že zákazník obdrží email o potvrdení rezervácie. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo na zrušenie takejto rezervácie a to bez oznámenia zákazníkovi.
Zákazník berie na vedomie a bezvýhradne súhlasí, že ním zadané kontaktné údaje môžu byť zaznamenané v systéme za účelom neskoršieho kontaktovania prevádzkovateľom alebo jeho pracovníkmi. Zákazník súčasne berie na vedomie a súhlasí, že v prípade opakovanej neprebratej a neodvolanej rezervácie, mu môže byť budúca rezervácia zablokovaná. Rezerváciu je možné odvolať osobne, telefonicky alebo kliknutím na odkaz v potvrdení rezervácie.
KÚPA VSTUPENIEK
Vzmysle ust. § 7 ods. 6 písm. k) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote. Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu je možné vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film a podobne) a to maximálne do 30 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia. V takomto prípadeje potrebné zaslať oficiálnu žiadosť o vrátenie plnej hodnoty zaplateného vstupného na e-mailovú adresu: kinolumiere@sfu.sk. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená.
V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.
Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA:
Uvedené obchodné podmienky sú platné v deň zakúpenia alebo vykonania rezervácie vstupeniek zákazníkom.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.